Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Ik vind hem zeker ook dik, laten we daar geen misverstand over krijgen maar ik vond hem opvallend goed om de pols vallen omdat de achterkant niet uitsteekt en hij daarom mooi plat op de pols valt. Dat zie je op de foto hierboven ergens ook goed.

Mijn pols is maar 16cm en daardoor wordt hij erg topzwaar maar op een forsere pols denk ik dat ie heel mooi valt juist.

1 like

Doe mij maar 40x10.4mm

16 likes

Grappig…10mm vind ik persoonlijk weer uit balans…té plat. Sweetspot voor mij zit rond 12-13mm.

2 likes

Absoluut!!

15 likes

Nope

1 like

23 likes

Fantastisch! :star_struck:

2 likes

GS einzeiger

23 likes

Prachtige foto!

1 like

Ja dit is perfect :thinking:

15 likes

Ik kwam dit model tegen en nu krijg ik het niet meer uit mijn hoofd: SBGW235 :smile: Ik heb deze hier nog niet gezien denk ik.

Het lijkt me een 231 met blauwe secondenwijzer. Hier en daar las ik dat de wijzerplaat witter zou zijn, iemand die dat kan bevestigen? @vierport misschien?

14 likes

Deze heeft standaard een bead of rice band en is juist donkerder van kleur tov de 231. Meer ivoor kleurig.

2 likes

Hier een sbgw001 vs sbgw231
De oude is witter

Ps was even zoeken in de oude foto’s.
Hieronder de sbgw231 vs sbgr061 ( automaat en iets groter)

235 vs 231

18 likes

Dit is de eerste keer dat ik het nieuwe logo mooier vind dan de oude, in dit geval wordt het rustiger op de plaat. Net wat dit type nodig heeft :ok_hand:t2:

2 likes

Bedankt voor de verduidelijking! Zo naast elkaar is dat kleurtje van de 235 wel gaaf eigenlijk! De band moet je voor zijn :slight_smile:

Zelf een favoriet? Jammer dat de 235 model voor de Japanse markt is als ik het zo zie op de website, hier staat hij niet in de collectie. Passen wordt dus moeilijk, dat zou anders wel eens een instant buy kunnen zijn… Het is misschien wel beter voor de keuzestress dat die modellen niet allemaal tot hier geraken :laughing:

Helemaal akkoord! Less is more bij deze. Behalve de blauwe secondenwijzer dan :wink:

1 like

Ik zie net je nieuwe foto van de 231 - 061 - 235, heel interessant! Kleur van de 235 is gelijkaardig aan de 061/261 dus? :blush:

1 like

Klopt. Persoonlijk vind ik de sbgr061 het minst mooi. De handwinders zijn net wat fijner. Kleiner, platter. Verhouding is iets mooier.

De bor band draagt super comfortabel. Mag en kan een beetje losser om de pols. Maar als geheel geeft het wel de indruk van een horloge dat je opa zou kunnen dragen. De foto die jij laat zien met de blauwe band is wel een hele gave combi.

2 likes

Ik vind m top

Ik geniet zo vaak mogelijk van deze stunner

Fantastisch horloge

1 like