Is de 37mm
Lijkt groter op de foto!
Ja, die zwarte croco
Haha ja ik heb hele smalle polsen. En op staal valt het altijd groter. Maar in het echt valt het op zich wel mee.
Wist niet dat er 2 415’s op het forum waren…
3 zelfs
Nee, toch echt maar twee
Hou me niet voor de gek . Maar blijft een plaatje!
Hoe bevalt de afwerking? Hij is prachtig!
De afwerking vind ik erg netjes.
De wijzerplaat is vooral heel mooi, met de blauwe sunburst. Indexen glimmen heel mooi in het licht, ze vangen elk beetje licht dat er op valt. Mooie details, zoals de streepjes op de indexen, die met een loepje te bekijken zijn.
En het 9F85 uurwerk bevalt ook goed waarbij je de uurwijzer apart kunt verzetten. De datum kun je hiermee ook voor of achteruit verzetten.
Uiteraard vergelijk ik hem ook een beetje met de Moser die ik heb, en dan legt de GS het absoluut af. Dan zitten ze toch in heel verschillende klassen qua afwerking. De GS heeft een schitterende sunburst, maar haalt het dan weer niet bij het niveau van de Moser. Maar er zit dan natuurlijk ook een behoorlijk prijsverschil tussen beide horloges.
Deze heb ik gekocht met het idee dat het een beetje m’n dagelijkse horloge moet gaan worden. Een beetje ter vervanging van de Explorer die ik begin dit jaar heb verkocht. Bij de explorer vond ik de wijzerplaat niet ‘spannend’ genoeg, en ik denk dat de GS wat dat betreft beter aan m’n verwachtingen gaat voldoen.
Het was te verwachten dat er een verschil in afwerking zit tussen de twee. Die Moser is dan ook waanzinnig mooi. Maar dat je ze al kan vergelijken is een compliment voor Grand Seiko. Die plaat is zo mooiiii!
De wijzerplaat is zeker schitterend. Vaak lijkt hij zwart totdat er licht opvalt, dan komt de blauwe sunburst tevoorschijn. Maar als je het horloge dan weer naast iets zwarts houdt, dan is het duidelijk dat het niet zwart is maar erg donker blauw.
Een hoop mensen in dit topic weten wat ik bedoel
Was wel grappig toen ik de GS donderdag ophaalde.
“U komt vast de Breitling ophalen?”
“Eh, nee, de Grand Seiko”
Toen horloge even bekijken. Deed ik de Moser af om even te passen.
“Normaal kunnen we wel aardig inschatten wat voor soort horloges mensen dragen, maar hier gaan we toch even de mist in”.
Dont judge a book on its cover xd.
Grappig. Wel eerlijk.
Hoe komen jullie daar toch aan aan die “US-only” GS? Op vakantie geweest in de Verenigde Staten? Bij een Europese handelaar gekocht? Geld speelt geen rol, ik knal er gewoon 26% import en andere taksen bovenop?
Wat me de laatste tijd wel opvalt is het aantal GS in het blauwe gedeelte. Iemand een verklaring? Denk dat er nu toch wel een stuk of 6 te koop staan. Voor een merk als GS vind ik dat eigenlijk toch wel heel veel.