Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Zo verfijnd! Prachtig, steeds weer

1 like

De mijne heb ik 2e hands via pange gekocht. :+1:t2:

1 like

Wel een prachtkoop… :+1:

1 like

Als je begint aan GS kom je vervolgens erachter dat je naar de limited modellen verlangt imo… bv Superman, blossom etcc

Dan ga je je eerste aankoop verkopen om fondsen vrij te maken…

2 likes

Zijn ook gewoon via handelaren te krijgen voor minder dan US list + Importkosten.

1 like

Ik heb er nu in totaal 7, en dat vind ik wat teveel, dus ik heb er 2 te koop staan in het blauwe deel. Hoeveel GS zouden er op dit forum zijn? 50? Buiten het forum staat vrij weinig te koop. Van het merk met de R staan er honderden, zoniet duizenden te koop.

Overigens vind ik dat Grand Seiko zijn basis niet goed uitbouwt. Steeds maar weer nieuwe issues. Elke GS is een limited lijkt het wel. En intussen kun je je GS 2ehands niet aanprijzen omdat niemand de typenummers weet. Het enige waar ze op kunnen zoeken is “Grand Seiko”.

En steeds maar weer die 20% AD korting. Leuk voor de oorspronkelijke kopers, maar ook opportunistisch. Ik heb sommige van die horloges hier weer te koop zien staan voor meer dan waarvoor ze met die korting gekocht zijn.

En dan nog de eeuwige discussies over of zelf halen in het buitenland of via Solojapan goedkoper is. Accepteer gewoon dat het kost wat het kost. Misschien bespaar je via het buitenland eens een keer 200 euro. Maar velen rekenen zichzelf te rijk, en tellen niet alle lasten mee. Ik had laatst 1280 euro import en btw heffing op een Grand Seiko. Vind ik dat leuk? Nee, maar het was de enige die wereldwijd te koop stond, in perfecte staat. En de enige waar ik mijn geld aan uit wilde geven. Het zij zo.

Beter teveel aan iets uitgeven dat je wilt hebben. Dan een korting te bedingen op iets waar je niet naar verlangt. Beter ‘te duur’ dan ‘niet te koop’.

Ik heb op mijn beide GS die ik te koop heb best reacties gehad. De meeste via Marktplaats overigens. En gisteren eindelijk een goede die een passende prijs bood, en vandaag eentje van me over zou nemen. Ware het niet dat zijn partner er lucht van kreeg. En toen werd het hele feestje gisteravond alsnog afgeblazen. Dat kan, en dat hoort erbij. Maar je ziet dat de prijs bij lange na niet het belangrijkste is. Vindbaarheid en toestemming van je partner, dat zijn de twee sleutelingrediënten :slight_smile:

Die partner daar kan GS niets aan doen. Maar die vindbaarheid zou echt beter moeten. GS heeft nu teveel doorsnijdingen van uurwerken en series om het vindbaar te houden. Iedereen snapt de vierdeling in uurwerken (normal beat / high beat, spring drive, quartz). Maar niemand kijkt naar de elegance, sport of heritage series. Terwijl het de wijzerplaten zijn die het verschil maken. En ik weet dat je nooit een iwate wijzerplaat op een spring drive zult hebben omdat de spring drive fabriek nu eenmaal niet bij de iwate berg staat, maar wie kan daar nu wat mee?

Anyway, krijg je partner mee, beter te duur dan niet te koop, en koopt die Grand Seiko’s!

21 likes

Ik zet hem ook binnenkort in het blauw. Gun eerst @jehebtwatgekocht zijn transactie :stuck_out_tongue_winking_eye:

22 likes

Mijn vrouw meekrijgen is geen enkel probleem, de vindbaarheid is inderdaad wel iets anders.

Heb nu mijn oog weer laten vallen op deze: De nieuwe GS spruitjes editie. Waarom slechts 100ex?

11 likes

En zeg dus nooit nooit. Deze heb ik ook lang achter aan het zoeken geweest, en dan kom je hem toch maar tegen hier op het forum.

Weet wel, die is op x aantal meer exemplaren.

15 likes

Koop een tas voor je vrouw, en in de slipstream smokkel je je nieuwe gs mee (werkt ook met keukens/city trips en schoenen)

1 like

Deze is helemaal niet nieuw… en al lang uitverkocht.

Klopt, is van 2019 en uitverkocht is een relatief begrip.

1 like

Vandaag Snowflake. Kiezen is soms moeilijk.

10 likes

Hij is nog verkrijgbaar, dat is wat anders. Maar dan moet je niet zeuren over prijzen van US models lijkt me zo… :wink:

Heb een vraag gesteld. Is dat plotseling zeuren?

Mij gaat het gewoon over de beschikbaarheid. Als ik een horloge absoluut echt wil, dan ben ik bereid daarvoor over list te betalen. Geen enkel probleem heb ik daarmee. Moet natuurlijk nog een beetje te doen zijn en niet van een R…x gehalte.

1 like

Dit is je reactie over een regulier verkrijgbaar model dat je moet importeren vanuit de US:

Zal vast aan mij liggen maar dat klinkt heel erg alsof je geen premium wil betalen…

Vervolgens kom je met dit model op de proppen. Die was ook niet in de EU leverbaar, is al lang uitverkocht, was dik limited en gaat waarschijnlijk nog voor meer dan de US Seasons versies en dan ga je grappig doen dat uitverkocht een relatief begrip is.

Zoals de Braboneger zo prachtig wist te verwoorden: gewoon betale jonguh!!

1 like

Aangezien ik geen zin heb in een discussie. Je hebt gelijk jonguh… :+1:

1 like

Zeuren over de centen is sowieso niet zen. Dat mag in het groene gedeelte.

Nav @amusicar; zeuren over mannen die een GS zeggen te kopen en daarna terugkrabbelen omdat het van vrouwlief niet mag daarentegen… :joy:

4 likes

Het blijft toch veel geld en soms wil je iets anders en moet je keuzes maken. Als ik donderdag op vrijdag die jackpot win ga ik mijn hele doos vullen met GS. Ik bied alvast onder voorbehoud 6K op die rooie van jou :smirk:

1 like