Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Altijd mooi inderdaad!

1 like

30 likes

Niet van mij maar wel een hele mooie met de mooiste wijzers die bestaan.

14 likes

Wow, kadootje voor jezelf? Mooi hoor!

1 like

Ok. Vraagje voor de GS jongens en meisjes. Ik heb een GS SBGX063 incoming op staal en ik vind een stalen band heel prettig dus dat levert alleen maar plezier op. Een mooie lederen band met vouwsluiting is bij mij echter ook favoriet, net wat klassieker en ruime mogelijkheden om te combineren. Ik kijk bij Molequin, Atelier Romane en Monstraps. Genoeg mogelijkheden om volkomen overboard te gaan met kleur maar om te beginnen hou ik het conservatief. Ik ken mijzelf (een eufemisme voor flipperaar) alsmede het feit dat ze te prijzig zijn om na aflevering er achter te komen dat het net niet is wat je zoekt :sweat_smile:

Onderstaande combi is boven komen drijven om de navolgende redenen:

1. Kleurencombi ook al weet ik dat het heel lastig is om kleuren goed in te schatten van foto’s op het net.
  2. Door de structuur van de lizzard ontstaat er wat meer ‘leven’
  3. De vouwsluiting is geen discussie.
  4. Ik neig naar de curved ends voor een mooiere aansluiting maar weet het nog niet zeker.

Ter illustratie:

De GS:

De Monstraps lizzard: (de buckle is me te vintage)

De vouwsluiting

Ad Visser vraag: Top of flop (en mijn eerste poll dus ik hoop dat het werkt)

• Flop

0 stemmers

1 like

Net gepast bij Reijersen. Heel interessant en machtig mooi maar ik kon de trekker niet overhalen :thinking:

2 likes

Veel moois te vinden voor dergelijke prijzen. Ik denk dat er met deze kast en dit uurwerk nog wel meer moois gaat komen.

1 like

Was het de rode wijzer?

1 like

Ik had die wel willen zien maar dan met gouden ipv rode wijzer.

1 like

Voorlopig feest ik verder met de blauwe wijzer.

16 likes

Nee ik ben toch gevallen voor de snowflake :heart_eyes_cat:

8 likes

23 likes

Ik dacht dat we die al boerenkool hadden gedoopt. Maar al uitverkocht helaas.

Blijft weer genieten van die champagne plaat!

1 like

Iedere dag weer…ik vind 'm zo bijzonder. :ok_hand: :heart_eyes:

1 like

Die komt er hier nog wel eens, prachtig! Mooie aanvulling naast de Snowflake en een prachtig uurwerk wederom.

1 like

Wel grappig dat de kinderen dan ineens roepen:”Pappa, je horloge is op TV!” :heart_eyes: :joy:

2 likes

:thinking: niet echt heel erg vintage…

1 like

De vintage is onderweg maar ik ben eigenlijk ook wel heel blij om te kunnen blijven genieten van modern GS. Kon het niet laten ook.

1 like

Cees, ik denk dat het te vlak is in kleur mbt de wijzerplaat. Ik zou meer een donkere kleur nemen als ik jouw was…

Succes met de keuze :+1:t2:

Ps: welke lugmaat is dit ?

1 like