Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Iets met funds, anders had ik hem zeer graag overgenomen! Maar veel plezier weer van het dragen.

1 like

Geweldig…van harte. :+1: Zoals @El_penumbra ook zegt…het is een GS icoon. :ok_hand: Ik wil 'm ook nog eens aanschaffen.

3 likes

Men is er dan bij Seiko ook zeer goed in om horloges te kort te doen op productfoto’s/renders.

Fantastische keuze!

1 like

Nee klopt! Ze lijken ook zo op elkaar hè …

2 likes

Nou mannen, in high beat tempo 2020 afsluiten lijkt me een voortreffelijk idee.

22 likes

Ik heb hem afgelopen week voor het eerst in het echt gezien en om de pols gehad, en ik ben ook verliefd. Bij sommige mensen schijnt hij tegen te vallen in het echt, ik was meteen verkocht. Mooi doel om rustig naar toe te werken haha! Geniet ervan!

1 like

Zalig, ik kocht ook net 1! Mega mooi horloge, iedere foto doet dit horloge oneer aan. Het is indirect gewoon niet te bevatten. Je moet het in’t echt zien. Wauw!

16 likes

Mee eens!

Foto van eerder vanmiddag.

17 likes

Dan staat je datum niet goed :wink:

1 like

Haha, klopt. Op de datum let ik nooit. Stond toevallig op gisteren als dag/datum. Had ook op iedere andere dag kunnen staan.

1 like

26 likes

Op de laatste dag van het jaar toch nog een nieuwe aanwinst. We zijn weer terug bij Grand Seiko, met de ‘autumn’ versie uit de Seasons Collection. Een collectie van 4 Grand Seiko’s met de Japanse seizoenen als inspiratiebron.

Japan kent 24 ‘micro seizoenen’ en bracht in 2019 deze serie uit die alleen beschikbaar is in de US. Tweemaal met Spring Drive uurwerk en tweemaal met High Beat uurwerk. Afijn, allemaal waarschijnlijk al bekend hier.

Ik heb gisteren dus de autumn versie overgenomen. Een versie met een wijzerplaat in een bijzondere kleur blauw, dat de maanverlichte hemel in de herfst representeert.

De structuur op de plaat is heel subtiel. Niet heel expliciet dus, maar het geeft de plaat een erg mooie uitstraling.

Ik vind deze kastvorm nog steeds misschien wel de mooiste van alle Grand Seiko’s. En zoals vaker, word je een beetje sereen als je het horloge draagt en bekijkt.

Het nieuwe jaar begint dus mooi en ik wens jullie een gelukkig Nieuwjaar!

60 likes

Heel mooi :star_struck:

1 like

Van harte. Super mooi!!

1 like

Beste wensen voor iedereen :+1:

15 likes

Gefeliciteerd ! Mooi dat dit allemaal in de ‘gezamenlijke collectie’ van het HF te vinden is :hugs:

2 likes

Nog eentje om het af te leren :wink:

19 likes

Heel mooi!

1 like