Dus ik zat vanmiddag in de auto en keek naar de wijzerplaat van mijn snowflake. Ik zag besneeuwde bergtoppen en een ijsblauwe weerspiegeling op de uur- en minutenwijzer door weerkaatsing van de blauwe secondenwijzer. En via de trap van de gangreserve liep ik omhoog.
Das bijzonder zeg
De 235 is dan ook een JDM model, de 231 de internationale variant. Waarom ze naast elkaar bestaan, wie zal het zeggen.
Of al die reguliere modellen en LE’s wat betreft marketing verstandig zijn, ga ik geen uitspraken over doen. Maar ik blijf het een fascinerend merk vinden, er zijn werkelijk honderden modellen in kleine en grote oplages gemaakt en je koopt iets wat je nergens anders gaat tekenkomen. Allemaal volgens heel hoge kwaliteitsstandaarden ook. Prachtig toch, voor ieder wat wils
Mooie foto!
Jahaaa, rustig an. Het zal de leeftijd zijn
En toch, dat gezwets in de ruimte over een structuur die dan mt. Iwate moet weergeven etc etc. Ik ben er gevoelig voor
Dit is een Japans marketing dingetjes. Vanuit een Westers marketing perspectief is dit niet te begrijpen.
Dit artikel gaat niet over horloges maar geeft een grappig inzicht in de LE cultuur in Japan.
Bedankt, fantastisch artikel. Zo snap ik die 50 limited editions in een jaar. Zo bezien benadrukt het juist het Japanse aspect aan Grand Seiko.
“Needless to say, this creates a haven for nerds and Japanophiles alike, but also one that quickly develops into a sinking pit into which one’s sanity and wallet will never return.”
Prachtig horloge en jammer van die €10, is alvast een aanbetaling op de volgende trekking
Maar waarom zetten ze de gangreserve op de wijzerplaat? Is eigenlijk de enige - punt van deze GS.
Omdat ze er trots op zijn?
Mag er inderdaad af.
Op een of andere manier is dat niet nodig in deze prijsklasse, anders had het heus wel ergens op de achterzijde geplaatst kunnen worden of heel subtiel ergens in de details verwerkt kunnen worden. Daar zijn ze bij GS / Seiko ook er goed in, gemiste kans als je het mij vraagt
Ik verwacht dat de GS mannen uit Japan inmiddels hier wel meelezen. Iemand moet ze toch gewezen hebben op al die wijsheden die hier voorbij komen!?
Zoals @vierport duidelijk uitgelegd is dat hij hier geen foto’s van een SBGR095 mag plaatsen lijkt het me ook duidelijk dat foto’s van dit ‘klokkie’ ook niet welkom zijn.
Veel te mooi, slaap ik slecht van.
En nogmaals van harte, draag 'm in goede gezondheid!!!
Je gaat nog helemaal om naar Quartz, geloof me nou!!
Van harte met je aanwinst!
Ja mijn twee lelijke Springdrives moeten ook nog weg
Good Lord
Mijn goede voornemen voor dit jaar is geduldiger zijn dus ik ga hier (vooralsnog) heel goed mee om.