Nee hoor
Maar GS heeft ook verschillende achterkantjes…
Hi Tom!
Ik heb een flinke collectie, maar Grand Seiko neemt wel een groot probleem met zich mee. Sinds ik die van mij 2 jaar geleden heb aangeschaft krijgt de rest nog amper draagtijd…
Wat heb je zoal nog meer in je collectie?
Ik ben na een SBGA211 en een SBGA407 wel tot de conclusie gekomen dat het een soort showroom-modellen zijn waarvan iedereen beaamt dat het is gemaakt met duizelingwekkende afwerking, maar dat het qua draagcomfort flink achterblijft bij bijvoorbeeld een groot aantal merken in dezelfde klasse.
Je mag de mijne wel n weekje lenen:
Hier kan bijzonder weinig tegen op hoor.
Wat dat betreft zit ik wel n beetje in horloge crisis. Wordt tijd voor ‘the next big thing’ ipv 10-15 verschillende?! Of less = more & gewoon tevreden zijn?!
Dat is mijn goede voornemen voor dit jaar.
Tegenwoordig nog maar drie horloges die ik regelmatig pak.
Zit er aan te denken om verder alles maar weg te doen, en dan nog één nieuwe er bij.
Maar ja. Ik wil eigenlijk nog een spring drive hebben, en een Navitimer, en misschien…
Ik klik net voor de 3e keer de Speedy 50th van @LocalTime open… Maar heb geen plek in de box. Sterker nog, ze passen al effe niet meer in de box. Iemand Tudor kopen?!
Ik had dat vorig jaar. Ik had geen zin meer in 3-4k horloges en had bedacht dat ik richting eentje van 15-20k wilde gaan. Maar ik heb uiteindelijk toch niet doorgepakt met die ene. Met het totaal aan aanschaf in 2020 ben ik wel boven dat bedrag uit gekomen trouwens. Achteraf mezelf niet zo goed in toom kunnen houden. Ik heb er ook wel wat verkocht, dus per saldo kwam het de helft lager uit, maar toch…
Welke?
Ik geloof best dat Grand Seiko het helemaal is voor velen. Het is onmiskenbaar hoogwaardig gemaakt maar misschien is het gewoon niet voor mij. Dat kan ook. Ik ben wel content met de 407 als een soort net horloge maar zou hem echt niet elke dag willen dragen. Welke referentie heb je om je pols?
Ik geef niet om less is more, dat merk ik wel nu ik nog maar 2 horloges heb. Het afwisselen is meer waard dan 1 horloge van de ‘hogere regionen’.
Ik snap je punt wel dat veel GS-en vrij netjes zijn en daarom minder allround (?).
Zelf daarom erg blij met mijn sbga415, deze vind ik wel erg goed als daily. Minder shiny (door titanium en wijze van polijsten + geen bezel) vergeleken mijn eerdere GS-en.
Je moet wel eens voorzichtig zijn hier als je het hebt over merkbeleving, maar sommige dingen doen gewoon meer met je dan anderen. Ook binnen het gamma van een merk. Jouw 415 is 1 van de mooiste Grand Seiko van het forum, maar bovendien redelijk exclusief. Dat zou voor mij toch wat waarde toevoegen in die zogeheten ervaring. Als ik een Kirazuri zou hebben ipv een Skyflake zou het mij ook veel meer doen. Apart eigenlijk.
Aah…de volgende?
Mijn eerdere GS-en had ik ook een prima beleving mee. Maar b.v. de sbga375 (44gs springdrive) vond ik mooier om te bewonderen dan om dagelijks te dragen.
Zelfde geld voor mij ook voor een keramische Sub bv. Mooi om te bepotelen, maar voor dagelijks dragen geef ik de voorkeur voor aan 16710.
Voor mij persoonlijk vat dit het merk mooi samen.