Deze band nu binnen voor de Winter-62GS. Ben benieuwd. Nog even wachten tot de verjaardag…
EP al in bezit
Derde van links
Was meer in de context van de “ton sur ton” fase waar ik nu in zit
Kan de staudt ook weer op een ander kleurtje
De Skyflake wijzerplaat zou wel echt “knallen” in deze verzameling
Een spring drive uurwerk kan nooit achter lopen. Grand Seiko calibreert hun spring drive uurwerken overigens altijd op exact +0.2s per dag. Dus met +1s in 1 week zit je prima.
Mijn vorige SD liep +0.3s/d en m’n huidige heeft na 3 weken om de pols een afwijking van exact…0.0s.
Prachtig trouwens jouw 375
Dank voor de geruststelling. Dat scheelt weer Harakiri van een Takumi…
Geinig bandje. Zou je kunnen laten weten wat voor een dit is? Heb zelf een lichtbruine croc op mijn skyflake nu, maar ben op zoek naar wat afwisseling.
Eerder bang voor Harakiri van de drager die een krasje maakt op de Zaratsu gepolijste delen…
Mijn SD (Snowflake) doet ook netjes 0,223 s/dag, gemeten over dik 70 dagen. Wat bijzonderder is, is dat de afwijking van de gefitte nauwkeurigheid (variantie) heel klein is.
Echt knappe techniek!
Jammer dat de GMT’s zoveel duurder zijn met een SD dan met Quartz. Een model a la SBGN005 met Spring Drive zou ik graag hebben.
Dankjewel. Dat is de Molequin Riviere. Niet te verwarren met een andere Molequin zoals op onderstaande foto. Dit was de Blue Calf meen ik me te herinneren.
Heb je een foto? Ben wel benieuwd hoe die staat op bruin croco
Prachtige aankoop
Okay deze is mij waarschijnlijk iets té blauw. Maar de textuur vind ik erg mooi. Volgens mij is dit uit de ‘saffiano’ collectie.
Vanmiddag heb ik met pijn in het hart mijn sbga001 verkocht aan een forumlid. Ik had er gewoon teveel, en deze mocht dan weg. Alhoewel het mijn eerste was, en ik er dus wat meer band mee had. Hij had er zin in, en ik hoop dat hij hier zich meldt als trotse GS bezitter!
Een tijd geleden heb ik met veel plezier een Seiko SARX035 gehad. Ik was vooral verkocht aan de hoekige lijnen van de kast, een soort balk die om de wijzerplaat heen gebogen is en eindigt waar de band begint, erg mooi. En om het af te maken die inktzwarte wijzerplaat.
Nu heb ik de SARX niet meer en zoek ik iets in dezelfde sferen. Is er een Grand Seiko met een dergelijke kastvorm en zwarte wijzerplaat? Met spring drive zou helemaal fantastisch zijn…
Ziet prachtig uit, blauw komt mooi naar boven. Welke croc band is dit?
Ik zou de kastvorm niet zo weten. Maar de sbga085 en sbga285 hebben een mat zwarte wijzerplaat en zijn spring drive. Dan heb je nog de sbga101 meen ik die er misschien ook wel wat op lijkt, en die ook een zwarte wijzerplaat heeft. De sbga003 en sbga203 hebben ook een zwarte wijzerplaat, maar zijn echt wel veel meer horloge dan deze sarx denk ik.
In quartz zijn er ook nog wel een paar die in aanmerking zouden komen.
Nice! Begint GS ook met super afgewerkte, Zaratsu gepolijste pennen?!