Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Bedankt, “de collectie” is een dynamisch begrip. Smaken veranderen wel eens…

2 likes

Zeer mooi😍

Prachtig stuk, althans op foto’s!
Een medeHF’er (weet nu even niet meer wie hem gehad heeft) wist hier te vertellen dat de wijzerplaat minder spreekt in het echt. Wat vind jij?

1 like

Damn

Dat was ik… Daarom heb ik hem verkocht… Dit is de enige GS, naar mijn mening, die beter (in het juiste licht) op foto is dan in real life, in plaats van andersom… Maar dat is mijn mening.

2 likes

Zeer herkenbaar. Mijn Skyflake paste ook voor geen meter bij mijn Ajax-pantoffels :-1:

14 likes

Ik vind dat ik er blij mee ben zoals het is. De meeste GS horloges hebben een diverse verschijning, afhankelijk van het licht. Deze Thong Sia SBGW255 heeft daarnaast ook een mooie maat en is daar bovenop ook redelijk zeldzaam met een oplage van slechts 150 stuks.

9 likes

Ordinaire crosspost.
Wat GS kan doen met slechts weinig licht :sunglasses:

17 likes

19 likes

Juist, bedankt voor de opfrissing :smiley: een mening zoals een ander! Ik heb deze helaas nog niet in het echt mogen aanschouwen en de kans is klein dat’t snel zal gebeuren :wink:

Er zijn maar weinig echte LE’s in horlogeland, dat maakt hem wel bijzonder. En de maat is inderdaad mooi, ik ben er ook door gecharmeerd. Ik hoop met tijd eens een SBGW235 hier of daar aan te schaffen tegen een redelijke prijs. Niet zo uniek als die van jou natuurlijk, maar toch een JDM model :slight_smile:

3 likes

27 likes

Vanavond gaan we weer opnemen met @Twan en @Sjorsson en zal ik er in de PC even over uitwijden maar ik ben mijn jaar al wel aardig begonnen met een SBGA375G. De combinatie van SD, 44gs, en gedistingeerde midnight blue wijzerplaat is mij sinds de aflevering bij Brunott zo bijgebleven dat ik maar moest toeslaan…

36 likes

Kan zo een boekje in :heart_eyes:

2 likes

Prachtige combinatie
Dit was precies het beeld wat ik ook als beeld in mijn hoofd had
Toch even een zijstap genomen qua 1ste aanschaf in 2021
Staat nu zeker week hoog op het verlanglijstje

2 likes

De Skyflake of toch liever eerder een Zenith El Primero…?

Overigens is de afwijking van de secondewijzer wel een seconde per week. Een voorloper. Moet ik me zorgen maken? :stuck_out_tongue_winking_eye: hoor verhalen van een halve seconde per maand…

Een halve seconde per maand wat gemeten wordt op een apparaat waarvan de afwijking niet bekend is… priceless

3 likes

Je kunt een SD niet op een Time Grapher leggen naar mijn weten toch?

Nee. Dat heeft geen zin.

zoals gezegd een top-combi! Heel frisse verschijning zo :ok_hand:

1 like