Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

En 3k aan een automaat zonder fijnafstelling is geen probleem? :thinking:

3 likes

Die quartz is dan nog eens een stuk lichter om de pols, waardoor de fijnafstelling alweer minder belangrijk wordt. Dus liever een quartz zonder fijnafstelling dan een automaat :smile:

(voor alle duidelijkheid, het hoort er anno 2021 gewoon op te zitten, net zoals het bv bij een Omega AT zou moeten)

2 likes

Tsja. Geen dure service nodig de komende uch jaar. De band zit perfect afgesteld voor de winter en in de zomer gooi ik er elastiekjes op. Besparing dure service - afschrijving = 3k well spent.

En het scheelt dat ik een luie donder ben. Slechts 1x per jaar de tijd goed zetten :grin:

5 likes

Maar wel met fijnafstelling op het uurwerk! :rofl:

1 like

:+1:
Oude sarb serie. Voor wie het leuk vindt om deze beauties te speuren (sarb021,023,045). Maar ook zijn deze lijnen te vinden op de Seiko Diver Shogun sbdc007/009

1 like

De gedachte 2-3k aan een seiko quartz uit te geven is nog redelijk nieuw. Er is heel wat veranderd de afgelopen 4-5 jaar. Ook hier op HF. Nu vinden ze het mooi en ziet men de voordelen. Maar dat was echt wel anders.

9 likes

Ik draag sinds een half jaar ook regelmatig een quartz SBGP007 en moet zeggen dat het me prima bevalt. Vind het ook wel leuk om wat verschillende horloges te hebben qua uurwerk, dus een hi-beat zal er ook nog wel eens komen (draag ook regelmatig spring drive).

1 like

28 likes

Super mooie foto’s :+1:

1 like

Kijk, die heb ik uit Japan getrokken, was mijn tweede of derde GS van 5 of 6 in totaal

6 likes

Vandaag de sbgv011

17 likes

Heel fraai.

1 like

Ze zijn vandaag eindelijk binnen gekomen. Deze, groen en zwart. Draagcomfort een dikke 10 aan de looks moet ik nog wennen… De zandkleurige band lijkt mij prima voor de zonnige dagen.

31 likes

Netjes, ik moet de track & trace nog krijgen :neutral_face:

1 like

Mooi!

1 like

Wel mooi deze. Lagen voor zeer goede prijzen bij een paar discounters (concept zoals de Kijkshop) in Japan toen ik er een dik jaar geleden was.

Yes sir! :+1:

23 likes

Heel mooi horloge!

Mocht je hem ooit zat zijn dan hoor ik het graag :wink:

2 likes

Psst, psst, dit doe je 2x per jaar:shushing_face:

2 likes

Verrek, was vergeten dat we ook nog af en toe een zomer hebben :sweat_smile:

2 likes