Een ex. Ja een fantastisch horloge!
En je triggert iets… Wat een prachtig contrast naast mijn witte snowflake…
Een ex. Ja een fantastisch horloge!
En je triggert iets… Wat een prachtig contrast naast mijn witte snowflake…
Zwart of Wit als keuze voor je te dragen horloge is de meest ideale keuze als je het mij vraagt
Dial van de sbgx097 blijft een plaatje. Hier vandaag een 321 om de pols.
Dit blijft stiekem wel de mooiste kast van GS
Begrijpelijk! Ik vind het een ideaal model. Blijf hem gewoon af en toe posten tot je aan de verleiding toegeeft
540.000 yen inclusief tax (sbga437/439).
Width 40mm x Thickness 12.3mm
Nieuwe case t.o.v. de 283 en 285 ofzo? Toch even 1000 euro duurder zo
Iemand hier ervaring met een GS quartz die zijn batterij moet laten vervangen? Waar doe je dat? Bij de GS boutique of bij een andere GS dealer? En laat je dan de pakkingen gelijk controleren? En wat kost zoiets bij GS?
De wijzers van de Grand Seiko SBGX265 van mijn pa zijn gestopt, dus vermoedelijk batterij die op is.
en ff battertije van de bouwmarkt toch?
130 euro las ik op HF. Idioot duur maar dan worden de pakkingen ook vervangen. Zou dat met een nieuwe niet zo snel doen. Gewoon een goeie horlogemaker doet het voor 1 of 2 tientjes.
Herkenbaar. Op mijn andere horloges heb ik veel minder moeite met een krasje. Maar met alle spiegelvlakken op de SBGA375 valt elk plekje veel meer op.
Zijn er hier mensen die deze kastvorm weer netjes krasvrij hebben kunnen laten maken?
Niet aan beginnen.
Naar Lapinist in Polen, of terug naar GS.
Ze zijn in principe ook ontworpen dat elke willekeurige juwelier het kan doen. @Phoenix.bas, overigens zit het inderdaad allemaal simpel in elkaar, als je het deksel met een rubberenbal of “dekseltool” kunt open draaien kun je het gewoon zelf.
Zelf ben ik met een ex bij de lokale juwelier / Seiko dealer geweest. Direct even laten testen op waterdichtheid als het batterijtje erin zit en klaar voor een tientje.
Het tweede batterijtje, zal ik denk ik wel via een GS dealer laten doen. Dan gaat ie naar Seiko Nederland en met een paar weken heb je hem weer terug met pakkingen, getest, etc. Dat kost wat meer inderdaad. Maar dan weet je zeker dat je weer een jaar of zes verder kunt.
Onwijs bedankt voor jouw en ook @koekoek 's antwoorden. Hij is net 3 of nog geen 3 jaar, ex van @daffie dus kan nooit oud zijn .
Het probleem is dat hier in Nijmegen, ik ga bijna voor alles naar Van Baal, zij geen waterdichtheid tester hebben helaas… Al denk ik er dus wel over om nu bij hun een gewoon batterij te laten zetten en dan over 3 jaar via de Grand Seiko boutique.
Als ze kunnen testen tot 50 meter zonder problemen zijn de pakkingen nog goed. Na drie jaar ben ik er niet zo bang voor dat dat die echt enorm versleten zijn. En ik neem aan dat je je pa voorlopig niet in het diepe gooit.
Maar, als je het echt zeker wilt weten… Tsja, dan via Van Baal naar Seiko NL.