Sinds ik mijn SBGA001 verkocht heb, heb ik de SBGV247 onafgebroken gedragen. Ik weet niet wat het is, maar ik begin hem echt weer te waarderen. Terwijl ik deze eerder te koop had gezet, en als ik had moeten kiezen ik liever eerder deze verkocht had dan de SBGA001. En toch voelt hij beter om de pols dan voorheen. Ik had gewoon een GS teveel, dat was het. En de SBGA001 voegde te weinig toe aan de andere twee SBGA’s die ik heb, waar deze SBGA247 meer uniciteit in de collectie heeft.
Goed bezig!
W a u w
prachtig als de puzzel ineens klopt.
Dit lijkt me ook een lastige GS om goed vast te leggen op een foto. Ze laten allemaal niet zien hoe mooi ze werkelijk zijn, maar bij deze kan ik moeilijk inschatten wat de kleuren van de wijzerplaat en sec wijzer in het echt doen. Daarom heb ik tot op heden ook niet toegeslagen. Op deze foto ziet het er al best aardig gaaf uit.
180 ekkies als je je GS door een willekeurige AD laat opsturen. @PeterLC doet het voor minder
Als in willekeurige juwelier of als in Grand Seiko AD?
Ik gooi mijn pa zeker niet meer in het diepe! Heb zojuist ook vernomen dat hij het horloge niet om heeft bij douchen of als hij zelf gaat zwemmen
Voorbeeld: mijn GS komt van Solojapan. Als er iets mee is, los of het binnen garantie valt of niet, en ik verstuur hem ter beoordeling naar Seiko Nederland via een AD waar ik hem niet heb aangeschaft, dan mag een AD servicekosten daarvoor rekenen.
Die kosten bepalen ze zelf, en zijn tussen de 5-8 tientjes ongeveer. De boutique is het goedkoopste, die vroegen rond de 50 euro dacht ik. Het enige wat ze doen is het ding doorsturen naar Seiko NL met een rapport.
Weet iemand hoeveel service een Grand Seiko nodig heeft (serviceinterval)?
Met welk uurwerk?
Voor mijn vintages denk ik daar niet aan, want die draag ik nauwelijks.
Voor mijn spring drives ga ik me eerder dan 10 jaar geen zorgen maken.
En voor mijn quartz, die moet elke 3 jaar een nieuwe batterij, en voor de rest ga ik testen of hij het 50 jaar volhoudt, zoals GS ooit eens op een site gezegd heeft.
Snowflake Sbga211
9r65
Springdrive
Jammer dat deze niet op staal komt eigenlijk! Je kan de band er natuurlijk bijkopen, maar dat kost weer wat extra
Als je een sbga211 hebt, dan kan hij nooit van voor 2018 zijn. Dus waar maak je je dan zorgen over. Daar heb je zeker de eerste 5 jaar geen omkijken naar.
Hij is van 12-2019. Dus voorlopig niet nodig maar ben wel benieuwd.
Het advies van GS is om een springdrive eens per drie jaar te laten servicen. Maar dat gezegd hebbende moet je je daar vooral niks van aantrekken. Mij GS dealer heeft het over eens in de vijf tot tien jaar als je het horloge intensief draagt.
Gaat toch niet zo zeer om dragen als wel lopen? Met de gang reserve van zo’n springdrive hoef je hem niet eens heel veel te dragen om hem constant te laten lopen.
Ik kan alleen maar zeggen wat de dealer me vertelde.