Jongens, wat vind ik dit spannend…
Via het “man in the middle” principe heb ik ongezien een GS in Japan gekocht.
Het horloge gaat dus eerst naar Spanje en komt daarna richting nederland.
Vanwege Covid en verschrikkelijk slecht weer in Japan heeft het al bijna een week geduurd voordat die aan z’n wereldreis kon beginnen. Maar nu is die dus eindelijk in Europa geland.
Hopelijk morgen in Spanje en dan begin volgende week met zwetende handjes het pakketje in ontvangst nemen.
Een enkeling weet welke het is, de rest krijgt (hopelijk) volgende week de foto’s te zien.
Keep you posted!
Magi kan dat.
Heerlijk…eindelijk!
Ennuh…my lips are sealed.
Spannend! Kan niet ontkennen dat ik nieuwsgierig ben .
Ik ook. In China verwisseld voor een kopie, in Thailand de band eraf en in India de Chinese replica weer gestolen.
Nee hoor, ik ben helemaal niet nerveus
En dan mee op het dak van de trein van India naar Duitsland
Daar doet de douane een groots opgezette controle en besluiten ze om je replica onmiddellijk te vernietigen.
No stress dus
Ach, beter geen klok dan een avondklok
Spannend!!
Welke GS heb je gekocht?
Beste reis! Ik ben benieuwd welke het is geworden!
Ja dag…, als ik bijna 2 weken in spanning moet zitten of die wel goed aankomt, laat ik jullie ook 2 dagen wachten tot die binnen is.
That’s the forum spirit
Met dragen krijgen de lagers van de rotor nog wel het een en ander voor de kiezen.
Ik denk dat de spring drive veel minder slijt omdat het glide wheel geen contact maakt met zijn rem, in tegenstelling tot een normaal mechanisch uurwerk waar er wel contact met het anker is. Ook zal de schokkende beweging van een mechanisch uurwerk de tandwielen meer belasten dan de continue beweging van de Spring Drive.
Ik vermoed echter dat de service het eerst nodig is aan de rotor, die ik veel duidelijker kan voelen draaien (grotere massa?) in de Spring Drive dan in mijn mechanische uurwerkjes, een aantal ETA’s en een Miyota.
Gek ik heb dat totaal niet met mijn spring drive…zeker tov andere horloges. Hmm…misschien zit ie er bij mij gewoon niet in.
Model met titanium kast toevallig?
Welk model is dat op het eerste plaatje?
Ja forum, dit is een volledige zin.
SBGX297
Ja, Snowflake.
Dan denk ik dat het daar aan ligt.
Gewichtsverhouding ligt heel anders met zo’n lichte kast en titanium resoneert anders. Bronze horloges hebben er ook altijd last van. Alsof er een 7750 in zit