Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Er is welgeteld 1 gediplomeerd Zaratsu polijster in NL. Bij Seiko NL in Schiedam. Hij heeft 2 jaar opleiding bij GS in Japan gedaan en moest voor het einddiploma 100 horloges foutloos Zaratsu polishen. :astonished:

Hij is ook nog eens de enige buiten Japan. :+1:

Info komt van GS kenner Auke bij Eugene van Baal.

Kosten meen ik me te herinneren zo’n eur 350. Heb ik nog even nagevraagd bij Peter van Baal…hoor ik morgen.

9 likes

Ok, dat is mooi. Maar reken er dan maar een paar honderd bovenop.
Dat was een service die altijd boven op de complete service kwam. En extra naar gevraagd moet worden.

2 likes

Disipline zit er goed in bij onze vrienden uit t verre oosten.

100 horloges foutloos… :cold_face:

2 likes

Twee jaar opleiding voor wat polijstwerk?

Kan dat nie via een versneld cursus zaratsu polishing op LOI :kissing:

5 likes

Denk niet dat ze voor zaratsu een loitje kennen :sweat_smile:

2 likes

Bij de LOI krijg je een cursus Daihatsu Polishing :grimacing:

6 likes

@vierport.

Die €475 is dat voor de service of alleen de zaratsu?

Laatste wat ik kan vinden hier op hf is dacht ik iets uit 2018 en dat is net geen €400 voor de service van een 9s uurwerk. Maar dan vraag ik me af is de hi beat even duur als de normale automaten?

Ben benieuwd wat @daffie te horen krijgt.

1 like

Gratis potje Turtle Wax als je je voor 1 feb inschrijft, meen ik

1 like

Service en licht polijst werk. Voor zaratsu ging het sowieso naar Japan en was je honderden euro lichter.

1 like

Dat geloof ik graag. Mja je hebt ‘polijsten’ en ‘zaratsu’ :wink:. Oftewel perfectie.

En dan nog de verzendkosten die waarschijnlijk niet bepaald mals zijn.

Heeft GS dan goed voor elkaar dat t in ons kikkerlandje kan voor de GS liefhebbers onder ons.

2 likes

Thanks David! Dat moet hem zijn dan

Ik verwacht ook dat service en polijsten ongeveer even duur zijn.

1 like

Tijd geleden eens gelezen dat Zaratsu voor kast en band rond de 600 dollar zou kosten. (Plus verzendkosten)
Als het hier in nederland kan, schat ik dus ca 800 euro in, maar ook ik ben benieuwd.

Waarschijnlijk dat Amerikaanse topic van Joe Kirk over die champagne dial GS. Eerst naar Seiko voor een gewone polijstbeurt en daarna naar Japan.

Ik heb na dat artikel nog een aantal verschillende prijzen gehoord, maar nooit meer zo hoog.

Ik heb het even opgezocht. Dat was inderdaad mijn bron toen.
Zou top zijn als het minder is. Hopelijk krijg je snel antwoord.

1 like

Maar niet meer nodig toch? Zag dat je de sbgh005 alweer hebt verkocht?

Hij wordt als het goed is vanmiddag opgehaald.

Zal hier laten weten als ik de prijsopgave ontvangen heb. Voor iedereen wel handig om te weten denk ik.

3 likes

Holy smoke. :scream:

1 like

10 likes

Weet iemand wat de reden is, waarom Grand Seiko (op de meeste modellen?) open lugs toepast ?

8 likes

Gemakkelijk banden verwisselen

2 likes