Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Dat begrijp ik, maar niet dat het met dichte afwerking zo heel ingewikkeld wordt. :grinning:

Aangezien alles zo feilloos is afgewerkt, zou je haast zeggen, dat ze voor een dichte lug zouden kiezen.

1 like

En dan met een springbartool die feiloze afwerking verpesten?

Ik gebruik die gaatjes zo min mogelijk, te bang dat ik daar een krasje maak. Sowieso vind ik dat hele bandengewissel een ^(^&%^& klusje altijd. Zelfs al heb ik de juiste Bergeon tools. Ik vermijd het liever.

1 like

Mag ik vragen welke band dit is? Zag 'm al eerder voorbijkomen en vind hem erg mooi.

1 like

Is deze Pool niet gecertificeerd ? :thinking:

1 like

Nee.

Zie ook hier…

merci, ben eigenlijk wel benieuwd waar de verschillen liggen of is het alleen de prijs ?

1 like

Verschil zit 'm in het vakmanschap en jaren training plus ervaring van de GS Grootmeesters en met de enige echte Sallaz machine…tov deze kerel die het op een zeer aardige manier doet maar zonder training en met zijn eigen apparatuur. Petje af…dat zeker. Maar het is niet Zaratsu polishing zoals men het bij GS doet.

1 like

Zwart geit van onze forumheld Ko. Heb ook een gepolsterde versie, maar die bleek iets te dik voor deze quartz. Die komt misschien ooit op een Spring Drive…

1 like

Nou als je de foto’s ziet, dan zou je bijna denken dat Kamil het beter dan nieuw doet. Dat weerhoudt me er ook gelijk een beetje van trouwens. Beter een hele nette met beetje patina op een 50 jaar oude GS, dan in beter dan nieuwstaat. Maar als ik eentje in slechte staat had dan zou ik hem er zeker heen sturen.

2 likes

Ik zou het ook zeker aandurven gezien de goede reviews die hij krijgt.

James Mariën (ikigai uit belgie) heeft trouwens ook zaratsu apparatuur gekocht. Eerst oefenen geloof ik. Want als je er officieel eerst 100 perfect moet doen voordat je gecertificeerd bent, dan is dat geen kattepis.

1 like

Nee dat geeft ook wel heel duidelijk aan het level van vakmanschap / expertise…en hoe hoog men bij GS deze vaandel draagt.

Hoe zit het met lapinist dan, als ik zie wat die allemaal klaar speelt :ok_hand:t2:
Iemand ook een idee wat hij vraagt en of hij ook de band doet, zie eigenlijk alleen kasten voorbij komen.

Lapinist=Kamil

1 like

Aha

Ik heb hem gevraagd wat mijn seiko 6138 panda zou kosten. Dat was 290 euro. Ik kon een plekje krijgen in augustus 2021. Maar ik vroeg dat eind augustus 2020…

1 like

Geen idee van het hoe of wat, zelfs niet of deze al eerder is gepost:

De nieuwe SLGA007 met het 9RA2 uurwerk

Omgerekend iets meer dan 7.000 euro (los van verschil in belasting etc)

6 likes

Ik den dat de prijs niet zo veel verschilt. Maar de pool werkt ook aan niet GSen.

Opzich is “Zaratsu” niks nieuws en gewoon black polishing wat hier al langer gebeurde dan dat Seiko het deed. Volgens mij waagde zelfs deheer Ketelaars zich aan het black polishen van onderdelen.

Vele malen mooier dan de reguliere versie met de rode seconde.

1 like