Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Dat is dan ook geen optie om een jaar te wachten, wel een beste business als je een jaar vol zit.
Was dit alleen een kast of ook inclusief band?

Het grappige is dat de techniek gewoon uit Duitsland of Zwitserland komt

1 like

Sallaz, weer een woord geleerd :blush:

Minase gebruikt het ook https://minase-watches.com/world/sallaz

1 like

28 likes

Voel je de verbondenheid in de Grand Seiko om je pols? Behalve dat stukje over dat seppuku gedoe dan graag he?

4 likes

Nee.
Wraak en GS. Ik zie het niet

1 like

Nee dat wraak stukje is ook niet zo fijn :slight_smile: ik bedoel meer de hele setting van japanse cultuur van perfectie waar hier altijd naar gerefereerd wordt. Hier geuit in de perfectie van de trouw. Zo trouw dat ze na de wraak zelfmoord pleegden. Maar goed, het is geen fijn verhaal

3 likes

Heb je de film ook gezien?

Welke film is het? Ik heb her en der wel eens wat japanse films bekeken, maar heb zo niet 123 een herinnering.

1 like

47 ronin. Daar kende ik het verhaal van. :+1:

3 likes

Wie weet ga ik hem
Ooit nog kijken. Maar het verhaal op zich is misschien beter dan de film

Deze moet je hebben

3 likes

Fraai zeg! :ok_hand:

1 like

Goed’avond waerde GS vrinden. :sunglasses::+1:

29 likes

Mooie foto!!!

1 like

19 likes

25 likes

Ik ben heel benieuwd. Ik lees hier over dat iemand twee nieuwe modellen gezien heeft die in maart uit zouden komen. Een high beat en een spring drive, beide vanzelfsprekend met de nieuwe uurwerken voor deze kasten.

De wijzerplaat van de spring drive spreekt me wel aan, het lijken blauwe golven. De breedte van de band (zonde dat ze van de 20mm afstappen met dit model, want de kast is gewoon 40mm) en de ‘dikke’ uurwijzer zou ik in het echt moeten zien om er een goed gevoel bij te kunnen krijgen.

3 likes

Looks like it leaked from a French catalog, clearly.

Op zich mega mooi, vooral blij dat het nieuwe Spring drive uurwerk in meer horloges komt, de plaat zal vast weer zeer mooi worden. Maar waarom deze ‘nieuwe’, mijn inziens, mega lijke wijzers? Die afgekapte uurwijzer vind ik echt VEEL minder mooi dan de sword hands!

Hopelijk komt er zoiets dus met de normale wijzers en met de GS62 kast!

4 likes