Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Lomper dan die diver-GS knots van jou? :face_with_hand_over_mouth:

Nog lomper

T enigste wat ik persoonlijk mis in de hele line-up van GS is een sporthorloge met lume en automaat.

Als ze dat nu eens zouden uitbrengen vermoed ik dat ze wel wat klanten kunnen afsnoepen van oa Rolex en Omega.

:innocent:

1 like

:scream:

Zoiets? :stuck_out_tongue:


(soort van automaat dan)

5 likes

Niet mooi idd. Ik weet niet of het intussen anders is maar toen ik de hi beat kocht werd me gezegd dat oa deze modellen voor service naar Japan moesten ivm de complexiteit van het uurwerk.

Moet je voorstellen. Helpt ook niet dat de pushers zo groot zijn als tonnen.

Sorry erbij te vermelden ‘in een fatsoenlijke maat’ :rofl:

En dan non springdrive. Waarom? Uurwerktechnisch weet ik niet of t een goed idee is om een andere techniek te gebruiken dan de directe concurrent. Dus ik zou liever een gewone automaat erin zien tikken.

1 like

Fair enough XD

(valt best mee toch als je het zo ziet?)

6 likes

Volgens watchbox (voor de sbga 031, die volgens mij dezelfde afmetingen heeft) l2l een fractie groter dan de Omega 300m. Ik dacht 50 vs 50,5. Echter de Omega was met net al wat te groot so i pass on this one.

:grinning:

Lug to lug is erg groot, maar wat bedrieglijk want hij buigt enorm om je pols heen.

(niet zo heel gek, ik had hem ook het liefst net wat kleiner gehad)

1 like

En zo is het, zelfs op een druilerige grijze dag:

10 likes

Hoppa! :ok_hand: :heart_eyes:

1 like

Wat mij betreft is en blijft dit een prachtig horloge. Niet dankzij, maar ondanks de gangreserve. Geen showstopper, maar toch liever op de achterkant.
Het grootste probleem dat GS mij geeft is echter de slechte verstelbaarheid van de band. Zelfs met twee halve schakels vs 1 hele, kon ik bij een aantal modellen niet de perfecte ‘fit’ vinden. Bij anderen zal dat veel minder zijn en zij zijn fortuinlijk genoeg om ook van optimaal draagcomfort te kunnen genieten met hun mooie GS.

Ik pleit voor minder wijzers op de plaat, fijnafstelling van de band en wat dunnere automaten. Dan is GS perfect.

4 likes

Ik ben (uiteraard) een fan van gangreserve als tech-nerd. En heel handig in roulatie. Maar dan wel mooi gedaan, zoals hier.

Waarom GS niet een mooie elegante kleine verstelbare sluiting ontwikkeld die op de bestaande banden past snap ik niet. 2 of 3 posities met 2-3mm afstand zouden al heel fijn zijn. Ik worstel ook met de Sneeuwvlok daarmee. Eerst wat te los, nu met een halve eruit iets aan de strakke kant. Dat bevalt me beter dan iets te los en minder risico op beschadigingen.
De rest van de band is geweldig, dat merk je pas als je van een goedkope metalen band komt, die in mijn geval aan haartjes loopt te trekken. De GS band doet dat nooit, je voelt hem niet zitten.

4 likes

Dat zou mooi zijn, maar ook bij leren banden heb ik niet standaard een optimale fit. Ik heb twee Kaufmann banden van 180 euro elk, waar ik toch vrij amateuristisch gaatjes tussen de bestaande heb geprikt voor die optimale fit. Ik snap daarom ook niet waarom leren bandjes de gaatjes niet standaard dichterbij elkaar hebben. Door gaatjes ertussen te prikken gaan ze natuurlijk veel minder lang mee. Liever de standaard gaatjes op 4mm hart-op-hart dan zoals nu bij Kaufmann hart-op-hart van 7mm.

Mijn stalen GS banden passen trouwens wel prima. Het is ook even wennen. Als je los gewend bent, dan kan het even duren voordat een iets strakkere band niet meer knellend voelt. Ik wil in elk geval dat het horloge boven mijn polsknokkels blijft hangen.

En ik bedenk me nu dat het voor Grand Seiko ook een kostenbesparing zou kunnen zijn als ze een iets verstelbare gesp uitbrengen. Dan hoeven ze ook geen halve schakels meer te maken. Aan de andere kant, met de halve vs hele vs twee halve schakels heb je zoveel mogelijkheden, dat het bijna iedereen zou moeten passen.

4 likes

Hamsteren!!!

7 likes

Vraag niet hoe dit kan, maar profiteer ervan…

Maar ik vind dit echt niet ok. Dat heb ik al eerder gezegd. Maar je lijkt intussen gekke Henkie wel als je tussen de black friday kortingen, verbouwingskortingen, en zelfimport (ik haal wel een halfgare van Chrono24!) gewoon ergens eentje voor list koopt. En dat is ook niet goed voor de noodzakelijke doorstroom. Zo komt het merk nooit waar men het hebben wil.

Ik houd het wel bij de limiteds en vintages.

1 like

Heeft Rijersen ooit een GS zonder korting verkocht?

1 like

:scream: :rofl: