Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Waarmee? Wat heb je op het oog?

You’ll see :call_me_hand:

Oh dear hij is weer bezig. Ik denk niet vanuit het verre oosten dit keer :wink:

2 likes

We gaan het zien :sunglasses:

3 likes

Guys,

Ik heb na jaren een kwarts horloge in bezit.
Jazeker, de neuest Tissot PRX! Pracht van een ding.
Maar ik merk dat ik behoorlijk weer moet wennen aan dat getik van de secondewijzer. Ik heb niets tegen kwarts uurwerken, maar mijn second hand moet gewoon vloeien! Zo heb ik een Bulova met batterijtje gehad, daar stoorde me het niet want die had UHF.

Nu ben ik aan het twijfelen geslagen over de SBGV245, want dat is ook weer een pracht van een horloge maar ik denk dat de seconde wijzer weer een showstopper wordt. Of ervaar je dit anders bij de GS 9Fs?
Mijn specifieke vraag is (jeez, ik had wel lang nodig om een punt te maken vandaag) , heb je een GS automaat met de looks van de 245 ? :smiling_face_with_three_hearts:

Anders dan bij Rolex zit het verschil tussen de ene en de andere GS vaak in kleine dingen. Het uurwerk mag dan beide spring drive zijn, maar het verschil tussen de SBGA375 en de SBGA285 is o.a.:

• 5 piece bracelet ipv eenvoudiger 3-piece
  • wijzerplaat met verdiepte en complexe power reserve ipv geprint
  • zicht achterkant
  • complexere kastvorm
  • sommige hebben nog een rehaut ipv de indices op de wijzerplaat, maar volgens mij de SBGA375 weer niet

Alles bij elkaar zijn er zo bij Grand Seiko meerdere kleine dingen die samen de meerprijs bepalen.

4 likes

Hier kijk eens even rond of u iets kan bekoren.

1 like

Heren, de power reserve is een kunstwerk in een kunstwerk. Het is een geweldig ding waar je waardering voor moet hebben.

12 likes

Nope, het is iets dat het ontwerp en balans van de wijzerplaat doorbreekt. Het is een vrij standaard ding dat niet nodig is, of zoals bij sommige handwinders zo is, beter op de achterkant had kunnen staan, :stuck_out_tongue:

4 likes

Helaas niet.

5 likes

Op de voorkant doen ze de moeite om er een kunstwerk van te maken. De afwerking is mooier dan van de wijzerplaat zelf. Op de achterkant is het gewoon een wijzer met een schaalverdeling. Niks om warm van te worden.

4 likes

Agree to disagree denk ik :sweat_smile:

Dit heb ik met de power reserve op de wijzerplaat zelf

edit: kleine nuancering dan, die van de snow flake hebben ze best aardig gedaan met de streepjes om de power reserve op te vullen.

Klopt. Maar ik heb ze dus naast elkaar gepast en voor mij was de meerwaarde onvoldoende. Ik geef ook niets om zichtbodems bijvoorbeeld.

Dit dus. Ik sta er ook zo in.

1 like

Hear Hear :+1:

2 likes

Ben bang dat je gelijk hebt. Zie op de site zo even niet iets wat in de buurt komt. Ik ga even de pagina’s van Japanse aanbieders kijken.

En als ik zo op de UK site kijk van GS, zie ik veel meer aanbod bv zo ook de SBGV245.

SBGC205
Dit ziet er toch niet uit jongens… Heeft die nou twee springdrives?
Van veel merken verbaas ik me er niet meer om, maar dat GS zoiets uitbrengt vind ik wel apart.

image

3 likes

Heb de voorganger van deze een keer omgehad. Naast dat hij best lelijk is, is het ook echt een slagwapen, zo gigantisch groot is die :sweat_smile:

1 like

Dank u.

Top om ze op een foto naast elkaar te zien

1 like

Lomper dan die diver-GS knots van jou? :face_with_hand_over_mouth: