Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Hier wordt het nieuwe spring drive caliber besproken. Ik zie de nieuwe modellen met dat uurwerk met spanning tegemoet. :smile::smile::smile:

4 likes

Belooft wat, dunner uurwerk zou ook wat slankere horloges kunnen opleveren. De 120u / 5dagen power reserve is een fijne extra

Slank kastje hoor

16 likes

Dat is de nieuwe standaard. :innocent:

1 like

Totaal onnodig op een automaat natuurlijk

En wat is het eerste horloge waar ze hem in stoppen? De SLGA001 duiker met een diameter van 46,9mm en een dikte van 16mm.

Never mind Grand Seiko. Heel erg jammer zoiets.

2 likes

Tja… 47x16mm… Ik was kort benieuwd naar de L2L, maar nou blijkt dat letterlijk alle horloge-journalisten de press-release verbatim hebben overgenomen om artikelen te produceren zonder ooit zo’n ding in handen te hebben gehad.

Maar goed, gebaseerd op dezelfde renders: Mijn pauselijke avatar ten spijt kan ik de sinterklaas-wijzer niet waarderen.

De datum op vier, de nodeloze power reserve op 9, de veel te chunky wijzers en de wat grof getande bezel die er niet bijster verfijnd uitziet… Geef mijn portie maar aan fikkie, ik zou sneller 6 verschillende Oris Sixty-Fives en een Uemura kopen voor dat geld.

Want zeg nou zelf, bijna 12.000 ballen voor deze monstrositeit is toch… Laat ook maar.

Wat heb jij daar? Heb ik iets gemist? Is dat de winter-variant van de Four Seasons VS release in de 62GS kast?

Ai. Godnondeju. Da’s mooi.

Wa zedde ge nou, hoe hedde ge da gedaan?

3 likes

U zijt correct!

U zijt wederom correct!

19 likes

Holy crap, wat mooi!

2 likes

Sodekolere. Zoals je ziet, m’n taalgebruik escaleert. Mooi hoor. Ik zat zelf intens naar de roze te loeren voordat ik de Chronomaster Washi kocht, maar het blijven echt fantastische wijzerplaten.

Hoe verhoudt het Titanium zich qua kleur tot staal? Is dit de grijzere versie van Seiko titanium, of de staal-achtige? Endie wijzerplaat lijkt van off-white naar bijna stopverf te veranderen afhankelijk van het licht… Mooi man.

Gefeliciteerd met die aanschaf, nou begrijp ik ook waarom je GS Engineer in de verkoop staat. Dit is dikkere mik.

Seiya en Co hebben deze ook niet staan… wat een eenhoorn, zeg.

4 likes

Echt enorm mooi zeg :heart_eyes:

2 likes

3 likes

Hij oogt wel wat grijzer dan staal, zeker de geborstelde delen, maar tov mijn eerdere Shoguns minder opvallend, die was donkerder/grijzer.

De plaat gaat van grijs naar taupe en oogt vrij mat (itt mijn eerder GS-en met meer of minder opvallende sunbursts), heel ingetogen eigenlijk. De shiny indices contrasteren heel mooi. Hint can kleur met het gouden GS logo en de blauwe secondenwijzer maken het af.

2 likes

Heel mooi deze!

1 like

Erg fraai! Maar klopt het dat er een permanente sticker op de glazen caseback zit? Minuut 7 in het filmpje.

Zit een embleem op het glas idd (denk aan de binnenkant gedrukt).

2 likes

Echt jammer waarom doen ze dat? :scream:
Kun je het prachtige uurwerk minder goed zien…
Zou voor mij echt een break punt kunnen zijn…

1 like

Ach… minor detail. Stoort me niet.

1 like

Nou, het logo zit ín het glas, en lijkt geen sticker te zijn.

Verder bij juist uitlijnen van de rotor met het logo valt het logo op zijn plek en klopt het allemaal.

3 likes

Echt jammer. Ik vind wel vaker dat Japanse merken af en toe van die vreemde uitschieters hebben. Dan klopt iets helemaal, en dan printen ze een lelijke leeuw precies voor dat mooie uurwerk dat daardoor niet meer te zien is. Waarom dat is ben ik nog steeds niet achter, terwijl ik veel Japanse producten heb. Ik vind Europese producten vaak net iets samenhangender. Maar ik ben meer fan van Japanse producten, ze gaan een stapje verder, en soms net wat over the top.

Heel mooi vind ik bijvoorbeeld het 18k gouden embleem dat ze op het speciale 9R15 uurwerk aanbrengen, in plaats van de tekst zoals op het normale 9R65 uurwerk.

Zo’n 18k gouden embleem ‘klopt’ voor mij. Een leeuw op het glas ‘werkt’ voor mij niet.

5 likes