Haha. Snel om de pols dan, dan zie je m niet meer…
Maar bij jou staat er nog een berg tekst op. Dat stoort idd.
Dat ziet er tof uit idd!
Ik kan er ook mee leven, maar toch.
Maar verder vind ik 'm super.
Dit kan toch niet?!? Typisch zo’n gevalletje dat Grand Seiko het weer gewoon net niet begrepen heeft en dat potentiële kopers toch weer bij de Zwitserse garde aankloppen.
De nieuwe 5kx en Alpinist hebben ook zo’n geïntegreerde sticker op de caseback. Waarom een display caseback maken en dan dmv zo’n sticker zorgen dat je als nog geen zak ziet…
Ene reden die ik heb bedenken is kostenreductie en te lui zijn om een mooie metalen caseback te ontwerpen, te polijsten en te graveren. Shame on you Grand Seiko!
Spreek voor jezelf
Tsja, ik denk dat Grand Seiko zich realiseert dat de wijzerplaten het belangrijkste design element zijn en de meeste kopers niet elke vijf minuten hun horloge afdoen om het uurwerk te bekijken.
GS is ontworpen als functioneel horloge.
Probeer de GS design filosofie te begrijpen… Dus of ze “het net niet begrepen hebben”? Datc waag ik te betwijfelen.
Je kan het ook ietwat overdrijven, non?
Nee helemaal niet. Grand Seiko wil met de grote jongens uit Zwitserland mee doen dan moeten ze niet zulke steken laten liggen. Big man prijzen vragen is ook big man doordacht design leveren…
Jij zit echt klem in je eigen waarheid geloof ik…
Je wil graag een GS maar bent constant op zoek om voor jezelf te verantwoorden dat je weer naar de status merken kunt. Niets mis mee hoor, lekker doen. Maar wat je nu allemaal schrijft is echt wat er in jouw hoofd gebeurt en niet representatief voor andere liefhebbers.
Als alles draait om perfecte zowel wijzerplaat, kast, band en uurwerk. Dan kun je niet een display caseback zo verkrachten en aankomen dat de voorkant belangrijker is. Nee als je perfectie nastreeft lever dan ook perfectie. Een display caseback is zoals de naam aangeeft ‘to display’, niet om er een geïntegreerde sticker op te plempen zodat je niks ziet. Dan is het gewoon luiheid en kostenbesparing tov een perfect gepolijste en gegraveerde metalen exemplaar…
Die grote uitspraken altijd van jou, stop daar eens mee man. Omega heeft er ook een handje van, zie deze bv:
Neemt niet weg dat het jammer is natuurlijk.
In hoeverre is die IWC met ETA wel waardig dan?
Ik begrijp deze opmerking niet zo goed… Je wilde een Rolex OP en hebt de Submariner… Als iets een saaie cashback hebben en er 0 energie of moeite in hebben gestoken is het het merk met de grote R…
Denk dat het heel bewust hun gouden leeuw is en desondanks toch een zichtbaar uurwerk, juist goed doordacht!
Ps. De vele tekst die ik bij één voorbeeld hierboven zie heeft niet mijn voorkeur.
Net zo achterlijk natuurlijk. Maar welke idioot bedenkt dat bij de design afdeling? Let’s do a display caseback and cover it up so you can’t see anything. Great idea!
Waar zeg ik dat dat niet samen gaat?
2 toppers heb je trouwens.