Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Nergens

1 like

Haha ok, doe ook gelijk de groetjes aan jezelf als je je spreekt :wink:

Ruzie in het Grand Seiko Only topic, dat is weer eens iets nieuws… :see_no_evil:

1 like

Heb jij je grapjas weer aan? :clown_face:

Dit was zo’n lekker zen topic…
Nu is RLC ten tonele verschenen met z’n OCD en is inmiddels het R-woord gevallen. Jammer.

@rlc graag boarden! Swiss Air Vlucht 126110 van Tokyo naar Geneve gaat nu vertrekken. Enkele reis.

17 likes

Nee ik ben bloedserieus. In een wereld van precisie en perfectie is dit gewoon tenenkrommend. Kan mij daar groen en geel aan ergeren…

Bedoel je nou breekpunt? :slight_smile:

Maar je hebt gelijk, ik heb dat ook altijd als een wat vreemde keuze gevonden. Maarrrr… :point_down:

Ik vermoed dat het mij ook niet zou storen. :slight_smile: Wel wanneer ik het uurwerk op de foto zou willen zetten, maar om de pols totaal niet. Ik kijk nooit in de achterkant van m’n horloges, merk ik.

Maar goed ook: er zijn er meer dan een paar die geen zichtbodem hebben.

2 likes

Ik mis de optie om posts van een bepaalde gebruiker automatisch te negeren… Onnodig getroll in topics en spam, zo jammer om mijn energie daarin te moeten stoppen

1 like

In jouw ogen wel. Wie zegt dat dit überhaupt een sticker is?

1 like

Dat kan! Daar was een tijdje geleden een topic over.

Nee dat klopt maar bij een display caseback waar zoveel aandacht is besteed aan het uurwerk en de afwerking daarvan zou ik dat toch regelmatig in z’n volle glorie willen bewonderen.

Ik heb momenteel geen horloge in mijn core collectie met een display caseback, maar ik kan voorstellen dat zo’n mooi afgewerkt uurwerk met display caseback wel een goede toevoeging zou kunnen zijn. Dan zou ik er van balen als het beeld wordt verstoord door zo’n sticker. Het mooie van een display caseback is namelijk dat je het uurwerk ook kunt zien.

Genieten. 1e haarlijnen alweer aanwezig op de G.S. lunette. Ach het blijft een gebruikersvoorwerp. Hoe zuinig ik er ook mee ben, flawless blijft het helaas toch niet.

13 likes

6 likes

Ponerende dat een simpele onbedrukte caseback goedkoper en makkelijker te maken is dan exact diezelfde caseback met een gravure / print er op… Tsja, het lijkt me geen kostenreductie of luiheid, maar een keuze.

Nou ben je me dus weer kwijt met je conclusie. :slight_smile:

:point_up: Ik vrees, @RLC, dat dat de spijker op z’n kop is. Ze zullen hierover nagedacht hebben. En laat ik eerlijk zijn: Het interesseert me geen reet wat ze met de caseback doen. Echt totaal niet, zolang er maar niet teveel nikkel vrij komt.

Dit zou ik namelijk inderdaad niet voor de achterkant kopen:

Dit dan wel weer:

En ziedaar, de achterkant is schoon toegankelijk.

6 likes

Heeft niks met trollen te maken. Een kritische noot is niet toegestaan?

Ze kunnen het wel, zie mijn sbgv247 (sorry voor de draagsporen…):

6 likes

Dat zeg ik ook niet. Maar als ze bewust voor een display caseback kiezen moeten ze die niet verpesten door een geĆÆntegreerde sticker. Dat is mijn mening.

Dit is toch een Grand Seiko topic? Dacht ga er niet nog een topic over openen want dat wordt niet gewaardeerd…

Knap dat je dat voor elkaar krijgt. Ongedragen zou mij niet lukken. :wink:

1 like

Daar sluit ik me bij aan. En @Fate_Amenable_To_Change: ik weet niet meer welk type het is, maar er is een spring drive handopwinder met display caseback waar je het uurwerk ook zo mooi zou kunnen zien, waar ze een blauwe leeuw overheen gegooid hebben.

Ook in veel / alle normale displaybacks zit een leeuw, maar die is er heel erg licht in geƫtst. Dat doen ze dan weer veel en veel mooier dan dat merk met de R die inderdaad alleen maar uiterst saaie achterkanten produceert.

Kijk, hier zie je hem heel licht zitten achterop een snowflake, dit vind ik dan weer echt Grand Seiko waardige perfectie. Om wel de moeite te nemen om zo’n leeuw te etsen terwijl 99% van de mensen die nooit zal zien omdat hij zelfs als je goed kijkt heel moeilijk te vinden is:

3 likes