Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

[quote=“vierport, post:590, topic:292395”]

3 likes

In ieder geval geen contrasterende kleur stiksel. Misschien grijs, taupe?

Je zal maar zo’n vloer in je huis hebben liggen

21 likes

Dikke pret dan als de zon gaat schijnen :dark_sunglasses:

2 likes

Muurtje? :beer:

Geweldig! Ik heb nog wel een extra GS voor je met 19mm lugs… :joy:

1 like

Prachtig

10 likes

Geweldig. We moeten eens een GS macrofotografie workshop houden :slight_smile:

6 likes

Foto-wedstrijd… Men legge een horloge op een Hentai-pagina, buiten, voor beter licht, er komt een windvlaag die de pagina’s optilt, en hij kukelt zo van je set-up op een terrastafel richting de terrastegels. :slight_smile:

5 likes

Aha, dan kwam de drank er vast na afloop :grin:

1 like

Prachtig. Zonde dat op de SBGR311 niet zo’n mooi kapje zit

14 likes

Even een vraagje heeft de Grand Seiko Springdrive Snowflake een geschroefde band of met pins and collars?

4 likes

pins and collars, want titanium :frowning:

alle GS banden van titanium hebben pins and collars

2 likes

Snotverdomme, daar baal ik van. :roll_eyes:
De Grand Seiko Springdrive Snowflake zou namelijk een goede toevoeging in mijn collectie kunnen zijn. Icoon uit Japan, met een uniek Springdrive uurwerk met een witte plaat. Kleur, Japan, uniek uurwerk.
Maar op een horloge van 6K geen schroeven in de band zijn net van die irritatiepuntjes die een breekpunt voor mij kunnen zijn…

1 like

Dat is ook een nogal onzalig plan natuurlijk.

1 like

Ik zou geen kleine schroefjes willen in titanium eerlijk gezegd, daar is het materiaal minder geschikt voor. Daarnaast is pin en collar afhankelijk van de exacte implementatie mogelijk zelfs duurzamer dan een geschroefde bevestiging.

2 likes

Het enige nadeel is je Seiko SKX of Turtle van <300 euro heeft het ook…

Als het technisch een betere oplossing is zou dat niet mogen uitmaken. Zowat elk horloge heeft springbars, toch?

4 likes

Het is titanium. Het heeft dus een reden dat er geen schroeven in zitten.

Zo blij dat ik het eens niet hoef te zeggen.

Pin & Collar for life, G. Zeker bij zachter materiaal, maar ik ben ook niet blij dat de banden van m’n Chronomaster en m’n SBGV239 geschroefd zijn. Schroeven zijn kut.

Waarom is dat in godsnaam een nadeel?

Banden zijn van gegalvaniseerd rubber gemaakt. Dat een driewieler van de Intertoys dat heeft, maakt het materiaal onder een Bentley Continental niet minder waardig voor die functie.

Ralph, ik erger me dood aan je, ik zeg het eerlijk. Omdat de vorm en het snobisme het vrijwel altijd van de functionaliteit winnen in jouw hoofd.

Leg me het nou eens uit alsof ik een vierjarige ben:

Waarom zou iets wat je in een SKX aantreft een ergernis moeten zijn in een duurder horloge? En ik neem aan dat je het de uren-, minuten- en secondenwijzer wel vergeeft dat je ze op een SKX aantreft, maar ook op een Rolex DayDate in geelgoud?

14 likes