Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Wow :heart_eyes:

1 like

winter may be coming, dus wellicht sneller dan je denkt kom deze beschikbaar… ik laat het horen :grinning:

1 like

Mijn eerste foto van mijn eerste en tot nu toe enige GS, vers van de AD!

26 likes

Ik las vanmiddag dit interessante stukje over de snowflake wijzerplaat:

2 likes

Waarom doe je dit nou. Nu heb ik zin in snoep :drooling_face:

Whut, eet jij wel eens wat anders dan het ‘bordje Hollands vreten’ van je moeder? :joy::+1:

Dankjewel.

1 like

Mijn eerste en waarschijnlijk het laatste horloge wat ooit weg gaat.:smile:

16 likes

Mooi artikeltje. Ik vroeg me inderdaad al af hoe je kleur aanbrengt zonder de structuur dicht te verven. Iets met sputteren, opdampen of platen had ik al wel gedacht. Wonderlijk dan hoe ze dat silver dan zo wit krijgen, geheim van de smit.

1 like

Tof om weer een andere duiker te zien! Welke is dit eigenlijk?

24 likes

Mooi! Welk model is dit?

1 like

Thanks! Het is de SBGX009.

1 like

Dank je, ik dacht al zoiets. Dit heeft (naast of in plaats van eventueel de oudere SBGF017, maar dan uitsluitend op een lederen band) al een tijdje mijn aandacht voor het komende jaar. Nog een GS quartz dresser erbij en dan ben ik wel helemaal klaar.

De lijst staat momenteel voorzichtig op:

SBGF017 - zo’n apart model, lijkt totaal geen GS, maar als je hem in handen gehad hebt…
SBGX009
SBGX295 - Jawel, zwart metalen indices en wijzers. Best uniek.

2 likes

Een oudje, maar heeft wel de apart verstelbare uurwijzer. Ik vraag me alleen af of dit 8J uurwerk wel de twin pulse en het anti backlash systeem heeft dat de 9F heeft.

2 likes

Bij mijn weten kwam dat pas inderdaad in de 9f uurwerken. Overigens is er bij de 8j niet echt veel aan te merken op de direct stop op de indices.

Ik meen me te herinneren dat tijdens één van de GS events vorig jaar, één van de aanwezige Japanse uurwerkmakers een beetje weemoedig aangaf dat intern bij GS het 8J uurwerk als het meest robuuste quartz uurwerk ooit wordt aangeduid. Stabieler en accurater dan de 9F. Hoe stabiel moet dat dan wel niet zijn! :scream:

Het schijnt wel een stuk kostbaarder te zijn om het te bouwen. Vandaar dat de doorontwikkeling naar de 9F is gemaakt.

2 likes

Er staat een SBGF017 te koop bij Ten 2 Two.

1 like

I know… :roll_eyes:

Ik heb mezelf beloofd pas in te grijpen als mijn eindejaarsbonus binnen is…

Hopen dat hij er dan nog maar is :grimacing:
Hij is niet heel duur, staat volgens mij al een tijdje op hun website en is nu een beetje onder de aandacht.

Maar de SBGX295 vind ik persoonlijk mooier, lijkt wat moderner en

1 like

Mijn sbga415 heeft trekjes van een kameleon.

23 likes