Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Heeft de 9f dit ook?

1 like

Ik ging er vanaf de foto op de site altijd vanuit dat het een damesmaat was, maar blijkbaar is deze maar 37mm, en doet de foto hem nog kleiner lijken…

1 like

Het ligt aan het type 9f uurwerk. De GMT’s hebben dat sowieso.

1 like

Nee, maar sommige nieuwere versies die in 2020 zijn uitgekomen weer wel. Die lijken afgeleid te zijn van de GMT, maar dan zonder GMT functie, maar wel met behoud van de apart verstelbare uurwijzer.

2 likes

Eens. Volgens mij zwerft er ééntje op het forum rond.

1 like

Je was niet de enige…

1 like

Thanks voor de uitleg.

Ja, die foto vertekent wel heel erg. Ik heb hem al eens gepast. Op de stalen band toont hij op mijn polsen wat aan de kleine kant. Maar veel minder klein dan de foto’s doen vermoeden.

Maar als je hem onder een mouw draagt, valt het ineens zeker weer heel erg mee. Ik denk als je hem op een zwarte croco zet dat 'ie veel anders toont. Ik zou hem persoonlijk dan alleen als dresser inzetten. Ik denk dat de combi van witte plaat met een wat uitgesproken band én een best wel brede bezel het optisch formaat behoorlijk aanpast op foto’s.

Maar, voorlopig is het denkproces nog gaande en de horlogesabatical bevalt tot op heden best goed moet ik zeggen. De twee GS-sen die ik nu heb zorgen voor voldoende afwisseling. :smiley:

3 likes

Klopt. Dat is het 9F85 movement.

1 like

Dat is wel een groot voordeel. Dat houdt me tegen om een 9F te kopen zonder. Dan of een met GMT of een met apart verstelbare urenwijzer. Heel handig als ik weer op reis mag/kan.

Nieuwe 9F uurwerken hebben dat snelverzet.

1 like

Sorry, nog maar eentje…

29 likes

Zo sereen en dat is wat hem prachtig maakt

1 like

Volhouden dus :+1:

1 like

Mijn eerste! Blijf genieten van deze. Fantastisch design. Size is voor mij perfect. Dat ‘ie iets dikker is dan wat mensen zoeken in een ultieme dresser maakt dat hij voor mij ook prima draagbaar is met een wat meer casual outfit.

24 likes

Voor degenen die daar iets aan hebben, hier om een 18cm pols.

17 likes

29 likes

Deze blijft ook echt wel top hoor, de SBGH267?
Samen met de snowflake mijn favoriete modellen.

1 like

Dank je. Het is de SBGH273. De herfstvariant.

1 like

Na precies. Dan zit je al wel snel aan een nieuwe. De SBGP007 bv. Of een Citizen Chronomaster :stuck_out_tongue_winking_eye: