Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Klopt, dat is de sbgv207

1 like

Wat een mooie foto’s

3 likes

“44GS” icm dunne quartz kast is echt top

24 likes

De aansluiting op de lugs, of de sluiting van de band? Dat laatste klopt idd, dat rammelt een beetje…

14 likes

Zal een beetje van de prijs afhangen, hoor het morgen van de boutique

Deze man heeft een punt. Overigens is dat niet alleen voorbehouden aan GS. Ook Lexus en Infiniti krijgen het maar niet voor elkaar om het kwaliteitsniveau van De Grote Drie Duitsers te evenaren. Jammer is dat. Maar hee, 't is ongetwijfeld een gevalletje de gustibus et coloribus, om het in goed Japans samen te vatten.

2 likes

Shoo

Why? Het was net opnieuw leuk hier.

Lekker zo’n “fact free” opmerking. Lexus komt al jarenlang uit de bus bij onderzoeken als een van de meest betrouwbare automerken.
De door jou benoemde grote drie scoren beduidend slechter.

Mensen roeptoeteren een hoop zeg.
De analogie met GS laat ik maar even voor wat het is.

4 likes

Grappig dat dit soort gedachten alleen in ons relatief kleine deeltje van de wereld spelen. Zal wel iets te maken hebben met Europese trots ofzo? In ieder geval totaal niet objectief :slight_smile:

1 like

Ik snap wel wat je zegt. Ik heb dat ook al een aantal keren geroepen. De Japanners doen dingen anders dan de Duitsers (of Europeanen). In sommige dingen gaan ze verder door. Aan andere dingen lijken ze onvoldoende aandacht te besteden. Ik ben het met je eens dat Europese producten voor ons Europeanen meer afgewogen lijken, completer. En toch is die Japanse route erg interessant omdat de goede dingen die ze maken veel extremer zijn dan de goede dingen die Europeanen maken. Niet altijd beter, maar extremer. En dan kiezen ze ervoor om op sommige gebieden een shortcut te nemen, om op andere gebieden, die zij belangrijk vinden, iets extreems te kunnen doen.

Volgens mij is het geen kwestie van kleur en smaak, maar van keuzes. En ik vind die extreme keuzes leuk, daarom heb ik zes Grand Seiko’s. En niks van dat merk met de R. Heeft dat merk een betere sluiting? Vast wel. Weegt dat op tegen de positieve extremen van Grand Seiko? Nee.

9 likes

AlertInfiniteBordercollie-size_restricted

3 likes

Consumentenbond onderzoek oktober 2020 naar meest betrouwbare automerken

(1) Lexus: 8,8
(2) Subaru: 8,6
(3) Honda: 8,4
(4) Toyota/Mazda: 8,3
(6) Suzuki: 8,2
(7) Mini/Mitsubishi: 8,0
(9) Hyundai: 7,7
(10) Kia: 7,6
(11) Mercedes-Benz: 7,5
(12) BMW: 7,4
(13) Dacia: 7,0
(14) Fiat: 6,7
(15) Seat/Ford: 6,6
(17) Volvo/Renault/Nissan: 6,5
(20) Opel/Audi: 6,4
(22) Tesla/Volkswagen/Skoda: 6,3
(25) Citroën: 6,2
(26) Peugeot: 6,1
(27) Alfa Romeo: 5,7

4 likes

Japanners eenzaam aan de top. Hopelijk komt dit niet als verassing voor velen?

Kennelijk wel :cry:

Ik mag de Japanners wel.

14 likes

美しさ

19 likes

Los van de vieze instagram filter ben ik geen fan van de case hiervan. Gemiste kans.

3 likes

20 likes