Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Heel bijzonder inderdaad. :ok_hand: Wat dat betreft vind ik de champagne wijzerplaat nog steeds de mooiste van alle GS modellen die ik heb gehad.

5 likes

Eens met @daffie #biasedAF.

25 likes

Ben zo blij met de voorganger SBGX093 (zwarte wijzerplaat):

• Tikje kleiner (39mm)
  • Scherpe wijzers
  • Zilveren minute track
  • Kroon op 3-uur
  • Alleen lume op 12, 3, 6, en 9

Die witte versie is zo jammer, de SBGX091 was echt prachtig met die zachte zilveren wijzerplaat en zonder die gekke kleuren…

17 likes

Zo mooi! :ok_hand: :heart_eyes:

1 like

31 likes

Was me ook al opgevallen inderdaad.

Sneeuwvlok vandaag weer om. Genieten… hoe laat was het ook alweer?

17 likes

:heart_eyes: beauty!

1 like

Ik citeer mezelf even. We zouden het niet over auto’s hebben, dat weet ik. Maar ik zag zonet een voorbeeld van de ‘extreme keuzes’ die ik bedoel en die me soms aanspreken in Japanse producten, en ook Grand Seiko.

Gisteren is bekend geworden dat in Engeland per 2030 geen auto’s op alleen fossiele brandstof meer verkocht zullen mogen worden. Chris Harris (een bekend autojournalist) postte onderstaande tweet zonet over dat hij aan het zoeken is welke auto zijn ‘final hurrah’ zou zijn:

Zo’n LFA vind ik typisch zo’n voorbeeld van Japans extremisme. Nee, de auto is niet zo uitgewogen goed als een moderne Ferrari. En nee, de auto houdt zijn waarde vast ook niet zo goed als een Ferrari. Maar als een van de meest bekende autojournalisten deze auto, van 10 jaar oud alweer, kiest als zijn final-combustion-hurrah, reken er dan maar op dat het wel echt iets speciaals is…

En zo zie ik Grand Seiko ook. Maar velen hier op het forum, zeker die in het groene deel, zullen altijd voor de Ferrari 812, of een gelijksoortige Italiaan gaan. Completer, uitgewogener, maar voor je final hurrah wil je iets meer bijzonders. Een Grand Seiko :innocent:

ps. voor wie nog 499.000 heeft liggen:

7 likes

Dat klopt volgens mij wel. In Amerika bijvoorbeeld zie je de luxe japanners meer dan hier in Europa. Een Lexus zie je hier nog wel af en toe maar de rest echt amper zo weinig dat Candide ze zelfs uberhaupt vergeet te noemen :wink:

Bedankt! Voor mij toch een hele mooie combinatie van techniek, vakmanschap en design.

Ik snap de commentaren op titanium als materiaal niet zo. Het geringe gewicht geeft in dit geval zeker niet de indruk van een goedkoop product. Het draag comfort is ook geweldig hierdoor. Maar ieder zijn ding.

2 likes

Voor mij geldt precies hetzelfde. Daarom blijft Grand Seiko voor mij zo bijzonder als merk. Het heeft bijna iets magisch.

Niets mis met titanium. Heerlijk lichtgewicht idd en anti allergisch. Soms mis ik wel dat lekkere ijskoude gevoel van een stalen band als je horloge 's ochtends omslingerd. :slightly_smiling_face:

1 like

Betrouwbaarheid en de indruk van kwaliteit zijn verschillende dingen. De Japanners hebben echt nog wel wat te leren als het om het interieur gaat. Dat is bij de Duitse merken, en zeker bij Audi, wel echt top afgewerkt met een mooie uitstraling.
Neemt niet weg dat de Duitsers, zeker de laatste 5-10 jaar, wel eens wat van Lexus kan leren als het om betrouwbaarheid gaat. Ik werk in de automotive business, en weet zeker dat een groot deel van die problemen zelfs voor de lancering bekend was, gezien de testprocedures tijdens het ontwikkelingsproces.

Een interieur van een gemiddelde BMW is qua materialen nou ook niet heel hoogwaardig bijvoorbeeld, al vaak wel met wat fancy “tech”. Audi en Merc doen het wat dat betreft wel wat beter.

Zou perfect zijn als ze GS eens een 36mm model zouden maken :ok_hand:

2 likes

Er zijn meerdere 37mm modellen.

1 like

Bij BMW is er dan ook al veel kritiek geweest op de gevolgen van de man met het rode potlood.
Neem de LS200 als voorbeeld: zou een bijzonder serieuze concurrent van de 3-serie geweest zijn. Maar afgezien van klokken, die op een horloge met panda dial lijken, is het zo goedkoop treurig triest plastic van binnen. Maar rijdt geweldig en zeer betrouwbaar.

Ik rij nu in totaal 8 jaar in een Lexus (twee auto’s) en in elke auto 150.000 gereden.
Nooit 1 probleem ervaren en het interieur is als nieuw. Over een paar maanden komt mijn nieuwe leaseauto een MB CLA.
Ik ben erg benieuwd hoe die kwalitatief staat tegenover de Lexus. Maar ik vrees toch dat op het terrein van kwaliteit hij niet helemaal kan tippen aan Lexus.

Oh ja het gaat hier over GS, mijn absoluut favoriete merk :yum:

1 like

Hier ook! En GS ziet er van binnen ook erg mooi uit. Van de concurrentie mogen we dat niet eens zien. :wink:

2 likes

Alleen die gele sticker op de caseback van de 413/415 doet een enkeling huiveren van afschuw

3 likes