Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

19 likes

Top! Gefeliciteerd. De snowflake blijft mij ook aantrekken :grimacing: !! Ik heb geprobeerd om af te geven op de kastvorm en titanium… maar er is iets met die wijzerplaat :joy:

1 like

Grand Seiko heeft zelfs ergens geroepen, en nee, daar heb ik 1-2-3 ook geen bron van, dat ze dunne uurwerken niet expliciet nastreven: Het gaat ze er in eerste instantie om dat zowel quartz, mechanisch als spring drive uurwerken makkelijk te servicen zullen zijn en blijven.

Die lange-termijn houdbaarheid lijkt dus een strategie te zijn, maar ik ga het over 20 jaar meemaken als ik een reserve onderdeel nodig ga hebben. :slight_smile:

Tot slot nog even een schaamteloze crosspost van vanochtend:

22 likes

Heb die van mijn nu in service.
Originele batterij en pakkingen zijn gewoon te bestellen. Uit m’n hoofd is hij van 2006. (Nog geen 20 jaar, maar toch)

6 likes

:ok_hand:

Deze hoort in dit topic eigenlijk ook niet thuis, maar komt wel uit dezelfde fabriek. En, GS-guys doen/zijn niet zo moeilijk. :thinking:

:clinking_glasses:

13 likes

36 likes

Geweldig mooi ontworpen lugs, vind ik :+1:

2 likes

Zeker, echt een klatser. Fotogeniek, speels, ingetogen maar zo geweldig veel te zien in detail. De definitie van Grand Seiko is de SBGV245 voor mij. Super tevreden met deze aanschaf.

5 likes

Geweldige vormen!

Staat zeker op de wish list!

1 like

32 likes

Blue Monday…

28 likes

22 likes

Prachtig dat subtiele relief op de wijzerplaat. :ok_hand:

3 likes

kan niet achterblijven natuurlijk

25 likes

Schemerig maar je begrijpt het idee… :smile:

24 likes

Dan doen we ook maar mee. :smiley:

Het is een wat mysterieuze… tsja, dame?

30 likes

Hey…je hebt 'm?! Lekker zeg. :ok_hand: Samen met de blauwe Chronomaster?

1 like

Yep. Althans, de Chronomaster verwacht ik eind deze week.

2 likes

Mooi hoe de kleur van de blauwe secondewijzer er uit springt als het licht er goed op valt!

1 like

Het gouden uurtje heet dat toch, net voor zonsondergang?

50 likes