Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Prachtig Jaco! Hoe vindt je het titanium dragen van de snowflake?

1 like

Fantastisch.

1 like

Ha, ik zie het inderdaad. Ja zo snel kan het gaan.

Overigens is die sbgH273 wel serieus een heel fijn horloge. Dat moet echt gezegd.

Een herkenbaar probleem met -7,25 en -5,5. Dat is wel het lastige met GS zonder lume. (Of een appetijtelijk model, die er voor mij blijkbaar bij GS niet is, mét lume).

Dat heb ik vaker gehoord en is zeker een ding dat meespeelde, destijds al bij het keuzeproces. Waarom ik toen de trekker niet overgehaald heb
 Het idee Limited van de SBGW253 gaf daarvoor waarschijnlijk toen de doorslag.

1 like

Had
 had
 Er is een blauwe mét lume onderweg. Ik moest even puzzelen. Een blauwe GS en een witte Chronomaster, beide zonder lume, werd hem niet helemaal.

Een witte GS en witte Chronomaster helemaal niet. Een witte GS komt dan wel in het straatje met een blauwe Chronomaster met lume. Er veranderd in de horlogekist niet zoveel, qua kleur dan. :smiley:

2 likes

Ik was al wat gewend aan de Chronomaster in titanium. Ik moet zeggen dat de 41mm van de Snowflake letterlijk meer body geeft aan het horloge en mede met het titanium is het een verrassende en fijne gewaarwording.

Ik kende het GS titanium al wel van de SBGR305, daar was de leren band soms zwaarder dan het horloge. :wink:

3 likes

:heart_eyes:

4 likes

Prachtig, maar wel jammer van de chapterring in twee kleuren.

1 like

Ik zit wel met smart te wachten op m’n gerepareerde SBGV245. Dus zo’n genot is Wabi Sabi soms ook weer niet. Evengoed: Ik laat me vertellen dat ze de kast expres niet harden of coaten om reparaties mogelijk te maken. Het lijkt er in heel veel opzichten op dat GS ontworpen is om een generatie-horloge te zijn.

Daarbij wel de Japanse cultuur in acht nemende dat restauratie tot nieuwstaat acceptabel is. Een vriend van me zag in Japan ooit het oudste gebouw van de stad. Toen hij z’n gids vroeg hoe ze een houten en papieren gebouw tegen brand beschermden over een tijdsspanne van 150 jaar begon hij te lachen:

Het was de zevende reproductie van het oorspronkelijke gebouw. :slight_smile:

6 likes

Prachtige two-tone met zilvergrijs en zilvergroen. Zonder een derde tint in het horloge.

1 like

Wat is dit topic toch een snoepwinkel-etalage. Heerlijk om de zondagochtend op m’n gemak even wakker te worden. Dank voor de vele mooie foto’s!

6 likes

Die kleine ster onderin maakt het geheel zoveel fraaier.

1 like

Idd grappig hoeveel dat sterretje doet. :+1:

1 like

Wachten op Sinterklaas bingo!

23 likes

Een hands on en dan alleen stock foto’s gebruiken


1 like

“Grand” Seiko LX Skymaster SNR033J1 :wink: :blue_heart:

10 likes

Heb je een bron en kun je me dit uitleggen, want hier begrijp ik niets van.

Gehard staal is veel lastiger opnieuw op te maken.
Metaal met een coating zoals Comfotex of Diashield is zelfs helemaal onmogelijk

1 like

Als je een kast niet hardt of coat, dan kun je hem altijd repareren met laser welding, of door te polijsten. Als je hardt of coat, dan kan dat niet, of veel moeilijker.

Ik zou zeggen: ‘broodje aap’ dat ze daarom ongecoat en ongehard staal gebruiken, ware het niet dat ik net deze quote vond. In een verslag van een bezoek aan de Grand Seiko fabrieken rond 2010:

Oftewel in Nederlands:

Dus misschien dat @Fate_Amenable_To_Change het wel goed heeft


Deze Fransen denken van wel:

5 likes

Tnx voor jullie reacties!
(Ik zat aan reparaties aan het uurwerk te denken, vandaar dat het niet logisch klonk
)

Zondag ochtend hé, tijd voor een espresso :wink:

1 like

27 likes