Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Holy shit

Staat momenteel op 9.500USD (zonder veilingkosten (13.5% als ik me niet vergis)). Op zo’n veiling moet je d’r maar 2 hebben die hem absoluut willen. Raar hé, voor zo’n lelijk, te duur culthorloge… :slightly_smiling_face:

Daar hebben we een neusje voor :joy:

1 like

Mooi of lelijk. Daar zijn de meningen blijkbaar over verdeeld. En een LE van 700 stuks. Voor een koper binnen de EU komt daar, los van veiligskosten, ook de invoeringskosten nog bij. De officiële Listprice was in Nedeland 7.700 euro.

1 like

Volgens Chrono zitten verschillende van die LE’s in een dalende lijn. Heb hier zo een beetje mijn twijfels over. Wist trouwens ook niet dat er namaak van GS op de markt was. Schitterend horloge trouwens, en als je er vanaf wilt, wil ik gerust de schattingsprijs betalen… :wave:

En een bruine wijzerplaat ipv blauw, net iets te groot, en een 3-piece ipv een 5-piece band, en 1300 ipv 700 stuks.

Die dingen samen maken de SBGH267 blijkbaar een stuk aantrekkelijker.

1 like

Alleen bij mij dan?

10 likes

is super.
Maar hij is inderdaad wel flink van formaat.

Nee, dank je. :grinning: Ik hou hem maar zelf.

1 like

Hij blijft prachtig Richard!

2 likes

Gewoon een feestje om je pols!:heart_eyes::heart_eyes:

25 likes

Vind ik ook, Han. Ben trouwens al een week bezig om met een nieuwe camera, een macro-opzetlens en een Fototentj een paar mooie foto’s te maken. Wil nog niet-zichtbaar best lukken.

1 like

Fijne zondag! De sbga415 weer omgeslingerd. Heerlijk horloge!

30 likes

45 likes

Er is in off-topic een fotografietopic met genoeg expertise om je op weg te helpen! Mijn grootste tip is een polarisatiefilter tegen de weerspiegeling. Ik vind buiten foto’s maken net wat leuker dan een fototentje. :smirk:

1 like

Dat laatste ben ik met je eens. Ben aan het proberen de ‘tekening’ op de dial, waaraan hij de naam Peacock te danken heeft, goed op de foto te krijgen. Maar dat valt niet mee.

1 like

Deze stond erg hoog op mijn lijstje. Prachtig model. Voor mij hadden ze het datumveld ook blauw mogen maken of contrasterend wit.

Maar wat een kleur🤩

1 like

Nu heb ik nier meer zo’n heel goede ogen maar volgens mij is het datumveld dezelfde kleur als de dial.

Los daarvan is het een geweldig horloge al zeg ik het zelf!

Jammer dat je hem niet bij Brunott afgelopen vrijdag hebt kunnen kopen.

1 like

Dan vind ik hem nog fantastischer! Ik dacht te zien dat het datumveld zwart is. Maar ik vind hem prachtig. Nu gekozen voor de sbgw031 maar zal vermoed ik niet de laatste GS zijn.

1 like

Dat is mijn ex. Fantastische keuze. Voor mijn 19 cm pols helaas wat te ielig.