Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Die foto is mijn horloge…

1 like

:+1:
Die is inderdaad op een aantal vlakken ook een mooie kandidaat, maar iets te clean voor wat ik nu zoek.

1 like

Sbgn003/5 zijn zeker top!

Maar zoals @Bauhaus ook zegt: de sbgv225 heeft ook een zeer mooie plaat!

15 likes

inderdaad heerlijk. sunburst kan me altijd bekoren. Ik vind deze echt prachtig, begrijp me niet verkeerd, maar voor mij toch iets de klassiek. Daarnaast denk ik dat hij ook echt wat groter draagt dan de SBGN’s. 1mm groter, maar vooral ook door de time only plaat en 24 uurs bezel die wat prominenter is op de SBGN.

Mijn speedy Mk40 is met 39mm voor mij echt perfect. Dus 39mm voor sporthorloge / chronograaf is voor mij wel de sweetspot om het eens in het goed Nederlands te zeggen.
Voor meer dressy horloges is 35-37 mm perfect.

Ik ben ook vintage gewend, dus een groter horloge kan zeker wennen en het hangt nogal af vd lug-lug en kastvorm natuurlijk.

2 likes

Ik snap je mbt ‘te klassiek’. Daarom heb ik ook doorgeflipperd naar mijn huidige GS

Via deze:

En deze:

Naar deze:

20 likes

Tja…prachtig die 2e springdrive. Dat is voor mij qua design wel echt voldoende van het dressy af om met te kunnen bekoren. Maar qua budget even niet haalbaar.

Die 2e (zwarte plaat, rode accenten) is ook wel erg mooi en sportief. Welke referentie is dit?

1 like

Ok, de datum staat nog verkeerd. Maar ik draag deze dan ook niet dagelijks. Maar vandaag even wel:

11 likes

Vandaag een nieuwe Barton binnengekregen. Staat hem niet verkeerd moet ik zeggen.

Het viel me net pas op dat de crownguards zo spiegelen dat je ze bijna niet kan zien op de foto. Heerlijk optisch bedrog :drooling_face:

*ook ik heb de datum nog niet goed staan :sweat_smile:

19 likes

Die 2e is de sbgx093. Net doorgegaan naar een ander forumlid.
De sbga375 was door de grote glimmende vlakken me net niet sportief genoeg, vandaar de sbga415.
Zo blijven we bezig… :joy:

3 likes

Staat er mooi bij! Ik blijf dit een bijzonder leuk model vinden.

1 like

ik ben er ook erg blij mee, hij is lekker draagbaar voor allerdaags of als het net iets netter moet.

1 like

Hij is binnen :heart_eyes:
Echt gewoon nieuw , bij Jaap natuurlijk :+1:

34 likes

Mooi Dirk.:+1: :ok_hand:

1 like

Ook hier een pakketje van Brunott ontvangen net…

En vanaf vandaag voor het eerst eigenaar van een Grand Seiko en màn… wat een gaaf ding is dit zeg !
Kwaliteit gutst er vanaf en dat begint al bij de verpakking , heel blij mee en de komende uren ben ik even offline en ga ik naar de secondewijzer kijken :heart_eyes:

49 likes

Mooi deze SBGA293, nog altijd eentje die ergens op een lijstje staat…

3 likes

Dank je Dirk !
Super blij mee :+1:!

1 like

Dat model ken ik. Geweldig mooi ding. Ik mis hem best een beetje.

Gefeliciteerd. Erg mooie keuze.

2 likes

Pats! Prachtig.

2 likes

Prachtig , mooie aankoop . :+1:

1 like

Dank je :+1:
Perfecte maar voor mijn 18 cm polsen !

1 like