Ja is keramisch, maar hoe hard oneindig is weet ik niet.
Moo! Gefeliciteerd.
Laat ons zeggen dat oneindig hier zeer, zeer hard betekend.
Hierdoor is deze bezel geheel ongevoelig voor krassen en zal hij tot in de oneindigheid blijven glanzen.
Door de hardheid van dit materiaal is er ook een minpuntje. Het buigt niet! Als een eventuele impact te hard is dan breekt deze. Daarvoor moet het horloge wel al van een zekere hoogte vallen en dan nog net op de bezel en op een hard oppervlak. De combinatie van een ceramische bezel en een stalen kast is een rigide constructie waar breuk minder voorvalt dan bij bijvoorbeeld een volledige ceramische kast.
Schitterend!
Dus ik ga proberen hem niet te laten vallen,ik hoef het niet met zekerheid te weten
Dat weet ik niet, maar je kan hen altijd eens bellen. (852) 2736 0235
Als je hem echt wilt, er is er een te koop in België op C24. Wel aan een andere prijs.
Nog niet misschien, daar hoef je echt niet voor te bellen.
Als ze nog beschikbaar waren hoefde je nu niet het meer dan dubbele van de listprijs te betalen.
Hoppa, daar gaat de listprijs van 2021
Mooi hoor! Nog niet in het echt gezien hier geloof ik.
Haha, ik kijk nog steeds verbaasd op elke keer er een reclame van GS op tv komt.
Frederic Bondoux weet natuurlijk hoe hij dit moet aanpakken met zijn ervaring bij oa Omega en Longines.
En er komt nog meer… : binnenkort e-commerce voor de Boutique Vendôme en volgend jaar GS-online.
Neen ik ook niet, het echt is hij nog mooier.
Tot zover mijn voornemen om weer eens vroeg het nest in te duiken.
Bedankt!
1800+ berichten vanaf half oktober
Ik raak toch steeds meer geintrigeerd door GS, mede dankzij alle mooie foto’s hierboven.
Naast de fenomenale afwerking en prachtige kastvormen, zijn het voor mij vooral ook de prachtige wijzerplaten die het hem doen. Die zitten vaak wel in de wat duurdere varianten en die zijn voor mij nog wat buiten bereik. Maar werkelijk fenomenale bewerking van die platen. Inderdaad zoals eerder gezegd onder een loep helemaal mooi. Wij hebben met horlogemeetings een aantal keer een microscoop erbij gehad…dat zorgt bij de GS’en vast voor
Het is een behoorlijke bult aan types die voorbijkomen, maar misschien kunnen jullie mij eens wat verder helpen. Ik heb relatief kleine polsen (16,5 cm). Budget €2500 met wat marge. Vooral niet te klassiek, dus helemaal gepolijst en strak witte of zwarte plaat zeker niet. Grijs of 2e hands is prima.
Ik kom zelf uit op de SBGN003 en 005 vanwege het meer sportieve karakter met mooie afwisseling gebrushte en geplijste delen. Lijkt met 39mm en niet te dik wel spot on te zijn. Ik neig in eerste instantie naar blauw, maar misschien is zwart toch wat rustiger. Nog andere alternatieven die jullie kunnen verzinnen?
t.a.v. adressen voor aankoop nog adviezen: solojapan ken ik al, vierpoort en jaap ken ik van naam en faam (positief).
Vintage
zou zelf eerder voor een automaat kijken. Er zijn een boel leuke modellen, ook in 37mm. Gebruikt moet dat met dit budget volgens mij wel lukken.
tja…ik heb een hele horlogedoos vol met vintage en ik wilde eigenlijk eens wat moderns proberen. Vintage GS is volgens mij toch allemaal wat meer klassiek/dressy, of heb ik dat mis?
Maar goed, ik roep al tijden dat ik wat moderns wil en ondertussen heb ik 11 vintage horloges (de jongste is nog steeds >25 jaar oud)
Hoe is de kwaliteit van de stalen banden trouwens?
Want dat is nog een andere reden waarom het me zo trekt. Ze staan allemaal zo heerlijk op een stalen band
Dressy wel, maar klassiek niet echt. Ik vind ze tijdloos en voor die tijd vrij modern/revolutionair. Ik zei het ook omdat ik dacht dat jij veel vintage had. Modern is leuk maar het mist toch een bepaalde charme. Zo’n moderne GS is otnzettend mooi gemaakt maar wel kil (oh ja en ook nog veel duurder )
Tja als je vintage gewend bent Er is al veel over geschreven. Veel mensen vinden het niet geweldig en het is anders dan bij de zwitsers. Clasps zijn niet top en de banden zijn Japans met opzet iets bewegelijker.
Prima opties als ik jouw criteria zo zie!
Ik ben zelf nog blij met de SBGV011.
Op stalen band iets sportiever.
Maar voor jou te netjes denk ik.
En kijk ook eens naar de SBGV225, met blauwe sunburst wijzerplaat.