Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

De prijsstrijd barst los. Het is lastig het criterium te bepalen. Gaat het om grootste prijsstijging tov ‘list’. Maar dat is niet eerlijk naar de Snowflake, want die wordt nog gewoon gemaakt. Om hoogste prijs? Dat past weer niet vanwege die paar extra dure toppers waar de gewone nooit bovenuit zullen komen. Het gaat om hype, een combi van beschikbaarheid en hebberigheid. Wie wint er, de peacock, of de whirlpool?

Wat is/wordt de meest gehypte Grand Seiko (die daardoor in prijs zal blijven stijgen, maar dat is natuurlijk zo’n secundair ding waar alleen mensen met interesse in dat merk met de R naar kijken):

• de Peacock (de groene)
  • de Whirpool (de blauwe)
  • de Snowflake (de witte)
  • anders…

0 stemmers

1 like

5 likes

Rood ook een optie??.. :slightly_smiling_face:

18 likes

20 likes

Tja. Ik kan er ook niets aan doen.:innocent:

22 likes

Ik kan er helaas ook niets aan doen :frowning:

Ik had de SBGA103 al, die je hierboven ziet staan, vandaag om de pols. En ik was steeds op zoek naar een mooie uitbreiding. Ik heb de whirlpool SBGH267 overwogen, de witte Iwate SBGH047, een rosegouden snowflake springdrive, de witgouden versie daarvan, de SLGH003 met het nieuwe uurwerk, nog een vintage, maar het was het steeds net niet. Ik merkte vooral dat ik het mooi vind als de minuten indices niet tussen de 5 minuten indices staan, maar erbuiten, of op een rehaut.

Tot ik vandaag meldingen kreeg van dat er in Hong Kong een SBGA105 te koop stond. Het blauwe broertje van de zilveren SBGA103 die ik al heb. En alhoewel de kast op foto’s wat groot kan lijken, vind ik het echt de mooiste Grand Seiko kast die ik ken. Dus heb ik hem zonet gekocht!

En daarmee heb ik het SBGA103 en SBGA105 duo in huis, beide limited 500, en met het speciale 9R15 uurwerk. Nu alleen nog de platina SBGA107, maar dat wordt nog even sparen:

Dat betekent dat nu de SBGV247 en de SBGA001 echt wel weg mogen… Voor wie voor de kerst nog een mooie GS wil, meld je :slight_smile:

17 likes

Als die 103 nou weg zou mogen… :stuck_out_tongue_winking_eye::heart_eyes::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Deze twee dus:

19 likes

Echt heel mooi deze rode GS

Ik kon het niet laten om deze hier even te posten :grimacing:. Een vintage GS zal snel volgen :sunglasses:

26 likes

Voor mij deze ja! :heart_eyes::heart_eyes:

Rustig hier vandaag :person_in_lotus_position:‍♂

17 likes

Nogal !

12 likes

Wachten op de GS duurt te lang :triumph:

3 likes

Same here… :grimacing:

2 likes

Hopelijk deze week nog :sweat_smile:

2 likes