Dat is dan ook een must have!
dat dus
Uh, so many choices…
Ja, een hele mooie GS, maar zou ik dan eerst irl willen zien hoe die past.
Sinds ik de SBGA465 eens heb gepast, was ik enorm enthousiast over hoe die op mijn pols lag.
Maar ik merk nu dat ik me toch wat meer moet verdiepen in die kastvormen. Eerst heb je de series (Elegance, Heritage…) dan de kastvormen (44GS, 62GS…) en dan blijkt die SBGA465 nog een andere kastvorm te hebben.

Mijn ideale GS zou dus die SBGA465 met GMT zijn.
Hehe, wanneer komt de GMT versie?
Eindelijk kan ik mij melden in het mooiste hoekje van het forum!
Sinds afgelopen dinsdag zit de Grand Seiko SBGP011 om de pols. Na een snelle deal met @Fate_Amenable_To_Change ging mijn eerste Grand Seiko mee naar huis.
En na wat geknutsel was de band op maat. Inmiddels is hij amper van m’n pols af te krijgen.
De uurmarkeringen en wijzer zijn zo retestrak dat ze glinsteren in de zon. Ook als er amper licht is, is de tijd af te lezen door de weerkaatsing van de gepolijste randen.
Door het onwijs accurate 9F Quartz uurwerk kijk ik voor de verandering eens op mijn horloge om de tijd te zien .
Al met al onwijs blij met deze ‘instap’ Grand Seiko. Alle verwachtingen zijn waar gemaakt en zelfs overtroffen.
Van harte gefeliciteerd! Supermooi!
Ik doe de aanname dat hier ook wel eens iemand jarig is die dan zelf voor z’n cadeautje moet zorgen
@plus9time heeft een poster op A1-formaat uitgebracht met alle moderne (vanaf '88) GS referenties Ik haal vanavond alvast de Mesdag van de muur in de werkkamer om hier ruimte voor te maken
OMG
Prachtig! Heb destijds ook naar deze zitten kijken, alleen iets moeilijker te vinden en iets opvallender voor dagelijks gebruik. Prachtig horloge!
Kijk, prachtig! Ik zat al op je entree te wachten: Welkom hier.
Mooi man. Er zit nu alleen wel een groot gapend gat tussen m’n SBGW231 en m’n Shunbun, dus ik hoop dat ome Magi binnenkort gaat leveren. Het doet een klein beetje pijn om zonder 9F te zitten.
Van harte welkom en natuurlijk gefeliciteerd!
Hele fraaie foto’s
Waarom heb je 'm dan weggedaan??
Join the club.
Fantastisch! Van harte en geniet er van!
Omdat ik, toen ik hem kocht, het 9F85 uurwerk liet prevaleren over de voor mij fijnere 37mm kastmaat van de SBGX. Dat was dom.
Zoals een verkoopster van pakken mij ooit leerde: Eerst een pak zoeken wat past, en dan eens kijken in welke kleuren je dat model kunt krijgen. Niet andersom.
Geldt stiekem ook voor horloges. De SBGX is dus onderweg.
Het verstand komt met de jaren… terechte wissel!
Ik denk dat ik zo ooit aan mijn groene pak ben gekomen. Ik start voortaan toch eerst bij de kleur
Hoe pakt dat uit voor je SBGA413?
Eigenlijk te groot en te dik?
Maar box saffier en titanium dus een uitzondering?
Of mooi genoeg voor de uitzondering?
(Oprechte interesse gezien de overweging voor z’n winter broertje)
Die staat je goed! Welk type is dit?
Dankjewel! Dit is de SBGV011, kwarts heruitgave van de 1964 self-dater. Samen uitgebracht met de SBGV009 met grijze wijzerplaat in 2014.