Laat je Grand Seiko zien IX

Prachtig hoor - met die the elliptical orbit of the stars as they move across the heavens wijzerplaat. Wat volgens mij een licht gedraaide tree rings wijzerplaat is (zoals in de platinum SLGH007 Evo9 model uit 2021).

Hoe het ook zij, van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Klopt inderdaad, 80 uur voor het nieuwe hi-beat uurwerk 9SA5 en 120 uur (5 days) voor het nieuwe Spring Drive uurwerk 9RA2 in het zwarte broertje van dit model, de SLGA013 (rechts op het plaatje hieronder).

11 likes

Geweldig horloge.

Supertof! Gefeliciteerd! Deze hadden we hier nog niet :+1:

Volgens mij…

2 likes

Klopt! Het is inderdaad 80 uur. Ik had de tekst van de introductie van de SLGH009 en SLGA013 voor mijn neus en de verkeerde power reserve gepakt. Gelukkig is 80 uur voor mij ook genoeg.

2 likes

Erg gaaf! Gefeliciteerd.

Verdient inderdaad wel wat mooiere foto’s, die komen hopelijk vanzelf.

Mwah… Alleen een nieuw kleurtje toch? Zou zo’n uitgesproken kleur beter kunnen waarderen op een wat subtieler/kleiner horloge denk ik.

Waanzinnig mooi. Van harte!

Fantastisch mooi!

72 uur is al goed, 80 uur is perfect. Dan kun je je horloge 's avonds af doen, en twee dagen laten liggen en de 3e dag weer 's ochtend om doen.

De oude high beats haalden dan niet. De normal beat automaten al wel, en de spring drives haalden ook al 72 uur.

1 like

Helemaal mee is 70-80 uur is voor mij optimaal. 5 dagen of meer is leuk, maar een horloge dat hier 3+ dagen stil ligt…gaat ook op dag 4 meestal niet ineens om.
Wel nuttig dat het horloge dan enigszins accuraat loopt. Bij +/- >20 + sec. per dag heeft het minder zin, dan stel ik ze toch wel eens in de paar dagen opnieuw in.
Mooi uurwerk dit 9SA5, ik hoop dat er veel nieuwe varianten volgen :+1:.

1 like

Heel mooi! Geniet ervan :blush:

Nu het daarover gaat, GS heeft dit jaar toch nog relatief weinig uitgebracht… Weinig anniversary editions, allerhande LE’s enz. Het is rustig in Japan precies, of heb ik het mis?

2 likes

Ik dacht hetzelfde, maar volgens dit naslagwerk zijn er in de eerste helft van dit jaar 38 nieuwe modellen gepresenteerd - exact hetzelfde aantal als in de eerste helft van 2022.

H1 2023

H1 2022

2 likes

Prachtig! Gefeliciteerd!

Nog een footootje uit de oude doos, tenminste een paar maandjes terug. Gewoon omdat het kan. :sunglasses:

21 likes

Gisteren binnengekomen: SBGM247

31 likes

Van harte! Veel geluk en plezier ermee!

1 like

Ik wacht nog steeds op een 37mm Springdrive, maar met de kleinere maten hebben ze helemaal weinig gedaan volgens mij.

3 likes

Ah kijk, mijn gevoel is dus mis. De modellen blijven wat minder hangen om de een of andere reden :blush:

1 like