Laat je Grand Seiko zien IX

Heel fraai, maar goud is het nog niet voor mij.

Ik zou het liefste een Grand Seiko Spring Drive SBGA285 zien verschijnen in 37mm eerlijk gezegd

2 likes

Dan heb je dezelfde SBGY005 als @Hans :grin: (okay, zonder de roze teint)

Zag in dat lijstje van Plus9Time trouwens ook een zwarte versie van de Hana Ikada (SBGY030). Helaas geen foto kunnen vinden hiervan, dus alleen een slechte render:

12 likes

35 likes

Mooie SBGW !:ok_hand:

Schitterend die zwarte :star_struck:

Klopt! Met de bloesemroze plaat zou ik die nog mooier vinden, maar de 005 zou ook geen straf zijn :wink:

Staal is dezelfde maat hé. Omiwatari bv :blush:

Maar een sportieve kleine spring drive op staal zou wel mooi zijn. Helaas bestaat daar momenteel geen uurwerk voor, dus je kan nog lang wachten vrees ik 🫣

Yep, is er toch van gekomen.
De Bor band moet ik nog even op maat maken, maar, op bruin ook leuk!

28 likes

Je wordt op je wenken bediend met drie nieuwe US limiteds (de US limited 62GS seasons collectie is later gewoon wereldwijd beschikbaar gemaakt). Niet veel nieuws onder de zon, al vraag ik me af of de korrelige wijzerplaatstructuur van de zwarte en rode nieuw is, of gelijk aan (bijvoorbeeld) de GMT van @koetsjh. Ik ben ook wel benieuwd naar de ‘kimono’ strap die bij de SBGA493 geleverd wordt.

7 likes

Beetje raar het goud / zilver gebruik.
Goude gs logo + seconde wijzer of alleen power reserve. Gezien de structuur van de wijzerplaten lijkt de rode een andere “lijn” te zijn. Ben (nog) niet helemaal overtuigd.

1 like

Er bestaan (helaas!) geen Mt. Iwate wijzerplaten in combinatie met een Spring Drive uurwerk. Die komen uit de twee verschillende Grand Seiko studio’s. De rode heeft een zogenaamde (en wat grovere) ‘tree bark’ plaat.

3 likes

Verandering van plan :grimacing:

25 likes

Je hebt helemaal gelijk. Ik dacht dat het een hi-beat was

De SBGN025 heeft eenzelfde type plaat

2 likes

De Asakage weer terug?!

1 like

Nee, niet weggeweest

1 like

Helaas, maar begrijpelijk :wink:

1 like

Hee. Een SBGW-kameraad. Leuk! Ik doe mee met een vuige crosspost.

Heb je daar een foto en modelnummer van?

Watsgeburt? Mooi hoor, die soort van linen/kirazuri-dial. Ik heb er lang naar gekeken voor ik de mijne kocht. Gefeliciteerd en zo, maar had jij niet een Chronomaster gekocht?

Ah. :slight_smile:

11 likes

Beetje raar het goud / zilver gebruik.
Goude gs logo + seconde wijzer of alleen power reserve

Beetje raar,
Zachtjes uitgedrukt .

1 like

Ik ook niet hoor… Het zijn toch een beetje de zóveelste variaties van hetzelfde horloge.

1 like

Niks, heb de Asakage (SBGW267) uit de verkoop gehaald, Chronomaster heb ik deze week gekocht en een Archimede. Alles is nu rond de 37 mm.

2 likes

Ik zag 'm inderdaad voorbij komen. Leuk hoor. Ik heb de 39mm klassik gehad, maar 36 is beter. Maar grappig dat we in dezelfde wateren vissen. Ook ik heb een SBGW en een Chronomaster, en natuurlijk altijd m’n trouwe Archimede pilot nog:

39mm voor een pilotenhorloge voelt beschaafd.

1 like

Great minds think alike :wink:

2 likes