Laat je Grand Seiko zien IX

image

:wink:

5 likes

Als er toch eens een objectieve maatstaf voor het verschil tussen een great mind en een moron bestond, dan maakte ik me misschien zorgen. :slight_smile:

2 likes

Heb je daar een foto en een nummer van?

Net erop gezet, best een werkje met die f****ng kleine micro schroefjes, busje, pennetje. Maar goed, gelukt en staat netjes.

Nu nog even uitzoeken, want steeds banden wisselen is ook een een dingetje. Zeker in de combinatie kras OCD en de polishing.

Ik denk dat de orginele zwarte band en deze BoR het gaat worden, alhoewel ik een nette donkerbruine band ook nog even ga proberen.

Je vroeg een nummer, vanuit de GS boutique was het dit nummer 9S64-00A0. Op het zakje staat overigens A00A111J0.

11 likes

Dit is het nummer van de bor-band.

9S64-00A0 is van het uurwerk / kast. Al blijft dat altijd wat onduidelijk bij Grand Seiko.

1 like

Het verschil tussen geniaal en gek is niet zo groot.

2 likes

Is dat nou zo’n gigantische speling die je ziet op de rechter foto of is dat schaduw?

1 like

23 likes

Er zit idd wel wat speling op, maar niet zo erg als het lijkt. Ik had de band er net op gezet en de foto gemaakt. Had het even moeten ‘fatsoeneren’.:innocent:

Ik denk dat er iets dikkere bandpen in moet. Ik had ze zelf niet (19mm), dus ik had de standaard dikte gepakt. Misschien even wisselen met de pen die in de leren band zit (maar ik had geen zin om het weer los te halen). :sweat_smile:

Het staat uitstekend, daar gaat het niet om, maar ik vraag mij wel af of een geheel polished band beter had gepast, aangezien het hele horloge polished is. Dat gezegd hebbende is er wel een leuk soort van schakering merkbaar als het licht erop valt. Dan past het juist weer heel goed. :grinning:

Ook wel weer leuk, al die verschillende looks bij even wat anders licht. Geldt ook voor de wijzerplaat en de banden. Ander licht en alles is net weet even anders. :crazy_face:

3 likes

39 likes

Lente toch?
Dibs.

1 like

Ik krijg het met mijn telefoon niet helemaal lekker gefotografeerd maar de afwerking van die uurmarkeringen is wel heel lekker zeg!

34 likes

27 likes

afbeelding

16 likes

Vanochtend gemaakt, maar vergeten te posten. De sbgw252. Goud op zongebruind. Wat is dit een geweldig mooie Grand Seiko. Buitencategorie voor mij.

60 likes

Blijft categorie :star_struck: :star_struck: :star_struck:.

2 likes

Heeft iemand deze al op de kop getikt:

IMG_7392

5 likes

Tja, op het moment van verschijnen van dit soort boeken zijn er al weer 25 nieuwe Limited Editions bijgekomen…s

1 like

Welke band zit hier eigenlijk op?

Een ordinaire Colareb van vijf tientjes. De Bologna, van kalfsleer. Mooie band. Mooi patina, comfortabel, dressy genoeg, maar ruw genoeg om net een sportiever randje te suggereren.

Ik heb die band in het blauw, het cognac en op de SBGW is hij taupe.

Vergeef me die shot van die Baltic. Dat heeft geen pas. Maar op de KS vind ik hem niet staan, op één of andere manier.

8 likes

28 likes