Jeetje wat mooi zeg. Ben zelf een potje zelfkastijding aan het doen om te kijken wanneer het beste moment gaat zijn om een SBGA413 (Shunbun) te kopen
Gisteren! Het één na beste is vandaag, en het twee na beste is morgen.
Als je vraagt om LE’s, dan stelt GS nooit teleur…
Die vind ik al mooier dan de US spring drives. Maar toch niet helemaal mijn smaak weer ![]()
De lugs wat rechter, wijzers minder puntig, kroon op 4 dit zie je meestal op de wat sportievere GS’s en Seiko’s.
Sommige SBGY zitten toch ook in een 40mm 44GD kast? De mooiste SBGYs vind ik de SBGY003 en SBGY009, maar die tweede lijkt mij iets aan de grote kant en die eerste al lang niet meer betaalbaar.
Die ziet er niet bekend uit (voor mij). Welke is dit?
Klopt, je hebt de blauwe 009 en witte 011. Ik hoop zelf dat er nog wat variaties gaan komen met de 44GS kast, maar voorlopig zijn ze de uitzondering 
Dit is de SBGP015 LE
Is een van deze:
Pas toch op voor de forumpolitie 
Vandaag erg verbaasd om te zien dat S&C nu AD is van Grand Seiko. Kon het niet laten om even de recent uitgekomen Tentagraph en de mooie Omiwatari te passen. De eerste is echt een joekel, maar wel super knap qua techniek met een mooie wijzerplaat op zo’n vrij druk uitziend horloge.
De Omiwatari is qua wijzerplaat echt fantastisch, wauw. De caseshape kan ik niet aan wennen jammer genoeg. Krijg er een beetje een vissenoog gevoel.
Al met al blijft het een prachtig merk
Gisteren toevallig de Omiwatari in het echt ‘ontmoet’ (Seiko Boutique, Amsterdam). Wat een schoonheid! Een Spring Drive staat hoog op mijn wenslijstje. De 44GS kast is het net niet voor mij en dit vissenoogje… ik heb er wel een oogje op
.
Echt zonde, want hij is zo mooi!
normaal formaat was de echt heel gaaf geweest.
Ze zullen de techniek vast ooit verbeteren in een ander jasje gaan steken. Die tijd komt nog wel 
Vreemd genoeg heb ik hier op het forum volgens mij nog nooit een Omiwatari voorbij zien komen (in bezit van forumlid).
Een mooi ding is het.
Ik denk mijn grail. Plaatje van het net voor mijn grail combo.
Geniet ervan!
Ooit komt ie er misschien wel. Als ik de rest durf/kan verkopen. (En als ik met zo’n waarde (en kunstwerk) om m’n pols durf rondlopen.
Ah, ik dacht dat dat een 19mm bandje was, maar op de website zie ik helemaal geen 19mm bandjes. Hij ziet er op die andere foto’s overigens ook wat lichter uit.
Ik moet zeggen dat ik toch wel moeite heb een mooie donkere band te vinden met een breedte van 19mm.

)