PostNL doet daar echt helemaal niets mee helaas.
Boycotten die boeven, zijn genoeg betrouwbaardere koeriers
Heb ook rampzalige ervaringen met PostNL. Uiteindelijk moet je zelf met hun internationale evenknieën gaan lopen bellen om e.e.a. in goede banen te leiden.
Dit is echt te absurd voor woorden natuurlijk. Wat is het nut dan nog van verzekerd versturen?
Bij PostNL is dat er niet. Bij de meeste andere koeriersbedrijven ook niet als het om horloges uit GS prijscategorie gaat, maar dat staat in de kleine lettertjes.
Ik verzeker alles wat ik verzend bij Secursus voor een premie van 1% van de waarde
Lijkt totaal niet op de mijne. We zullen zien. Voorlopig duurt het vooral lang.
Ik kom als het goed is binnenkort weer in de Grand Seiko winkel in Parijs. Nog verzoeken qua fotootjes ofzo?
de Eiffeltoren!
Als het tijdens het hittegolfje is? Franse dames in niemendalletjes. Als je @GMTplus1 dan blij wilt maken moet daar dan blijkbaar een Eiffeltoren achter, maar ik vind ze au naturelle ook dikke prima.
Die maakt GMT zel wel bij het zien van
Ik ga ze in Parijs vertellen dat het de hoogste tijd wordt voor een Eichi 3 in het jubileumjaar 2024 - de Eichi 2 bestaat dan 10 jaar.
In de 3 moet het uurwerk 7R14 dan plaatsmaken voor de nieuwere versie 9R02 die tot nu toe alleen in enkele Grand Seikoâs is verschenen.
En dat dit in een 37.5mm kast past weten we van de SBGZ005 hieronder - en laten we het naar beneden afronden tot een even 37mm voor de Eichi 3. De kast mag ook best een geheel nieuw ontwerp zijn, met bijvoorbeeld facetten op de lugs.
Ik dacht eerst ook dat de 9r02 van grand seiko âbeterâ was dan de 7r14 versie van credor. Maar ik heb de afgelopen maanden veel naar de eichi gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat ik de 7r14 mooier vind.
- ze hebben beide het torque return system, maar de 9r02 heeft een langere power reserve (de 9r02 heeft 84 uur vs 60 uur voor de 7r14)
- de 9r02 heeft een inner angle in de steel van de bloem
- maar de 7r14 heeft drie extra uitsparingen in de bloem zelf
- de 7r14 heeft een paar jewels meer
- ik vind de verhouding van de schroef van de bloem en de bloem zelf mooier bij de 7r14
- ik vind de power reserve mooier gedaan bij de 7r14
- en het micro artist atudio logo rechtsonder is groter, prominenter op de 7r14
Alles bij elkaar zou ik de 7r14 verkiezen boven de 9r02. Ik vind de bloem en de verhoudingen mooier.
GS-adepten! Het horlogebandje om mijn SBGK005 heeft zijn beste tijd gehad en ik vind het daarnaast tijd voor wat anders. Ik heb de neiging om gewoon dezelfde weer te kopen, maar wie weet hebben jullie mooie alternatieven. Enlighten me
kijk eens bij Fluco hebben mooie banden in verschiilende leersoorten, ook peccary
Vooruit, akkoord, dan een geheel nieuw uurwerk voor de Eichi 3 met âthe best of both worldsâ. Jij je schroefjes, ik de extra power reserve, iedereen blij
Gebaseerd op het perspectief van deze foto, staat een wat dikker bandje wellicht nog beter?
Ostrich gray signature van Delugs bijvoorbeeld.
Dank. Ik ga er eens grasduinen.
Goeie. De huidige band loopt aardig taps toe. Iets dikker maakt de aanblik wellicht al beter. Of doelde je op de dikte van de band zelf?
Dangerous9straps. Er staat op dit moment een snowflake te koop met een Dangerous9straps band. Erg mooie combi. Zelf heb ik er eentje laten maken voor een Tudor.
Dit inderdaad. Zou zelf voor een âpaddedâ bandje kiezen bij deze kast.
dat juist niet doen: dan zit er bij de lugs een dunner stuk, kies voor een dikkere leersoort zodat de band bij de lugs opvult en de lugs niet boven de oppervlakte van de band ligt
Ik heb hele goede ervaringen met, en banden van Molequin.
Huidige band is mooi, maar bijgaand wat inspiratie