Laat je Grand Seiko zien IX

SBGA407 a.k.a. Skyflake.

1 like

Aaah ok bedankt deze is ook erg mooi zeg😍

1 like

Even een vlugge foto op deze regenachtige dag.

26 likes

Heb je een referentie nummer van die band, en kun je me vertellen waar je hem gekocht hebt?

Ik moet ook zo’n Bracelet hebben.

Besteld bij de GS boutique in Amsterdam.
De exacte referentie moet ik even opzoeken, staat ongetwijfeld ergens, maar is al eens eerder gedeeld hier.
Ik zoek het later even voor je op.

1 like

Dank, de boutique levert ze dus.

Doe geen moeite, ik bel ze wel even. Als het via de Boutique ging neem ik aan dat ze, wanneer ik “regel mij alsjeblieft eens een BoR voor die SBGW231” roep, de juiste ritselen.

Gezocht, maar post niet gevonden. :slight_smile:

Dat ritselen ze inderdaad voor je, voor een kleine 900 euro :slight_smile:

3 likes

:sweat_smile:

1 like

Ouch. Ik verwachtte 800. Ouch. 800 was al ouch. 900, daar moet meer dan spuug op om het door de commissie te krijgen. Steekpenningen, wellicht. :slight_smile:

Iemand nog een BoR liggen waar ze vanaf willen?

Oh well. Vandaag dus maar even op leer. :slight_smile:

21 likes

Wellicht Magi van SoloJapan. Misschien dat hij het voordeliger kan regelen.

1 like

21 likes

42 likes

Even een vuige cross post… Ik ga hier geloof ik geen NA topic aan verspijkeren, want die oefening heb ik met drie stuks GS 9F quartz eerder gedaan, en ik heb niks meer over die uurwerken te vertellen wat niet al lang verteld is. :slight_smile:

Voordelen:

• Mooie kleur wijzerplaat
  • Heel erg aanwezige sunburst
  • Prachtig formaatje
  • Quickset voor de datum aanwezig
  • Ook net dat kleine tandje platter dan de 40mm kasten

Nadelen (ten opzichte van de SBGP, dan toch):

• Geen dopje! Zo jammer.
  • Heel erg aanwezig sunburst (iets minder afleesbaar dan d’n bruine was)
  • Geen onafhankelijk verstelbare uurwijzer (want quickset aanwezig)

Op de keper beschouwd:

• Blij mee, terechte ruil, want formaat prevaleert over uurwerk.
53 likes

Mooie dingen zijn, bij tijd en wijle meer violet dan blauw, ook mooi op een donkerbruine leren band :muscle:

1 like

Hmm, wat bedoel je hiermee? :face_with_raised_eyebrow:

1 like

:joy:
Het blijft toch moeilijk, once seen can not be unseen.
image

zelfs op mijn san Martin zit een dopje

6 likes

Kijk eens naar de seconde-wijzer, en hoe die op de as zit:

En dan hier:

En dan weer hier:

Dopjes zijn cool. Wat jij, @PowerReserveFan ?

M’n allereerste, de SBGV239, had ook een dopske:

Die was blauw met groenige/aqua/turquoise neigingen. Die mocht ook wel een dopje hebben, want die was qua listprijs veul duurder. Ik mis dat horloge nog wel eens.

19 likes

Ah, check. Heeft mijn SBGX261 inderdaad ook niet, zie ik nu. Kan er niet echt mee zitten. Gewoonlijk ook voor alles een leesbril nodig. Ben al blij dat ik de tijd kan aflezen :smiley:

2 likes

Ik eerlijk gezegd ook niet echt. Maar het zijn zo details die je vertellen dat je een basis-model GS te pakken hebt.

Maar goed, Rolex is te skeer om het op een TT DJ van 13.000 pietermannen te doen, zo’n dopje, dus we zijn in goed gezelschap.

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst! Had je niet ook al een SBGX261 of is dat een ex? Je maakt me wel ontzettend nieuwsgierig naar hoe de sunburst er uit ziet in natuurlijk licht, zou je hier een filmpje van willen maken?

1 like