Laat je Grand Seiko zien IX

X-post.

Een waanzinnig horloge.

27 likes

Dat is een feit. Een ondergewaardeerde klassieker in de GS collectie. Ik droeg hem graag op een bruine leren band, de gebroken witte plaat kwam wat meer tot zijn recht vond ik. Absoluut een aanrader om eens te bandenwisselen :blush:

Foto van mijn ex:

25 likes

Goh, heel ander ander aangezicht. Imo komt het horloge meer tot zijn recht. Het maakt het hele horloge zachter en subtieler, maar tegelijkertijd wat meer casual chique ofzo (ben geen modepopje dus geen idee of die term gepast is). Ook door de platheid van de band ten opzichte van de bolle zwarte croco maakt het geheel beter in balans.

Moet toch echt eens meer banden wisselen in mijn collectie als ik dit zo zie

Zeker en dat is ook meer mijn stijl. Het is maar hoe je je kleedt natuurlijk :blush:

Een keer ik een goeie band voor een horloge gevonden heb wissel ik wel niet vaak meer. Anders is’t een teken dat ik hem in de verkoop mag gooien omdat er iets is die me niet bevalt :sweat_smile:

1 like

Eens, de croco band is wat bol. Ik heb sinds zaterdag een suède bandje van Nomos erop zitten. Staat wat mij betreft veel beter dan de croco band.

26 likes

36 likes

Mooie foto van een prachtstuk! :+1:

2 likes

Helemaal met je eens. Jemig wat een geweldig horloge :heart_eyes:

1 like

Bedankt voor het compliment! Deze is prachtig in al zijn eenvoud :slight_smile:

1 like

Na bijna precies 3 jaar is mijn SBGN005 1x per 2 seconden gaan tikken. Dat heeft hij net geen 2 weken volgehouden en nu staat hij dus stil. Hier in het oosten van NL zijn er geen GS dealers heel dicht bij. Nu zou ik denk ik we de batterij door GS willen laten vervangen. Vraagje aan mede GS eigenaren: waar zou dat het beste kunnen?

Weet niet wat je het oosten noemt, Nijmegen niet dichtbij genoeg? https://www.eugenevanbaal.nl/horloges/grand-seiko.html

2 likes

Twente in mijn geval. Van Baal is zeker een optie, maar toch bijna 1 1/2 rijden al.

1 like

Eerlijk is eerlijk, ik laat hem door de horlogemaker van de plaatselijke Seiko dealer doen, en dan laat ik hem direct op waterdichtheid testen. Bij goed resultaat hoeft hij van mij dan pas de volgende keer maar GS voor nieuwe pakkingen.

Evengoed kun je bij de betere Seiko dealer ook op laten sturen naar Schiedam.

2 likes

Eerder vandaag en schaamteloze x-post…

(Had ik al gezegd dat ik hem heel gaaf vind? Sorry dan)

23 likes

Heel jammer, dan zit er niks anders op dan verkopen :wink:

Maar zonder gekheid, denk dat @Fate_Amenable_To_Change het verstandige antwoord al gegeven heeft.

1 like

:grin: dat zei mijn vrouw ook al… een middagje Nijmegen samen is dan denk ik een betere oplossing.

Is geen straf. Fijne stad ook…

25 likes

Gisteren:

Vandaag:

41 likes

Stop met posten van dat ding! Het jeukt enorm, maar kan niet krabben :smiley:

2 likes