Ik vind de OEM mooi passen. Ik denk niet dat je dit horloge moet ‘sportiveren’. Zeker niet met een band met rode stiksels. Het is geen TAG Heuer oid.
Zeker niet. Maar naar mijn mening kan je er wel meer kanten mee op dan alleen de “dressy” kant… We gaan het zien waar illewoare mee gaat komen…
Al die witte auto’s in IJsland, dat verbaasde me steeds. Sowieso niet veilig in de winter, én je wast je suf met al die zwarte vulkanische wegen…
Ik vind 'm erg geslaagd op deze band maar dat is niet het antwoord waar je naar op zoek bent… Cordovan is inderdaad een goede denk ik, of anders wat sportiever op full black sailcloth of iets dergelijks
Ik denk dat het gaat gebeuren…
Even een plaatje van mijn ex-GS… Een SBGX261 die ik destijds via het HF heb aangeschaft en een tijdje later ook weer heb doorgeschoven.
Zoals ik al noemde… Ik denk dat het gaat gebeuren. Dit is toch wel een horloge die het meest aan mij “vreet” en toch eigenlijk wel de perfecte daily vormt. Compact, subtiel, accuraat (set it and forget it) razend interessant en met datum. Kortom ik overweeg sterk deze weer aan te schaffen… Maar dan nieuw zodat het “echt de mijne” kan worden, dus met mijn krassen en mijn wabi sabi.
Ik denk dat ik er één nieuw vanuit Japan laat komen. Zijn er hier wellicht mensen die een bepaalde verkoper en/of route kunnen aanbevelen?
Chrono 24 en dan de goedkoopste zoeken in Japan die prijsvoorstellen accepteert en niet op voorraad heeft: dan krijg je een nieuwe ipv een retour of iets, duurt een paar dagen langer maar, pingel er 50 tot 75 euro af en reken op €17,50 inklaringskosten en 21% BTW
Gefeliciteerd! Veel plezier met deze titanium schoonheid!
En hoe!
Prachtig
Prachtig en veel draagplezier gewenst.
Huurauto was blauw, die bleef na 1 dag ook niet schoon
Dit was niet eens het einde van de dag en alleen op “verharde” wegen gereden…
Ik vrees dat de sailcloth die @ghorvers aandraagt voor mij niet zou werken, omdat die ook allemaal bol zijn. Ten tweede probeer ik heel erg geen stikseltjes met dezelfde kleur als de accenten van het horloge terug te laten komen. Ik zou juist zeggen laat het kleur accent zijn wat het is: Een accent.
Mijn go-to banden, en ik besef dat dat allemaal een smaakzaak is, zijn plat. En eenvoudig. En als het aan mij ligt draag ik nooit een zwarte band. In het geval van die antraciete GS GMT zou ik misschien kijken hoe een grijstint of taupe-tint het doet.
Op mijn Nomos ahoi doet chocolade-bruin het goed, juist omdat die ook niet zwart is. Wat me wel tegenhoudt om zoiets hier voor te stellen is het feit dat de ahoi gilt details heeft wat het bruin tot z’n recht laat komen, deze GS is koeler.
Grappig genoeg zou een mooie groene saffiano het ook wel eens goed kunnen doen.
Antraciet:
Drab groen:
Lichter grijs:
Taupe:
Chocoladebruin zou ik moeten zien, maar als ik het zou doen zou het waarschijnlijk eerder nubuck worden dan Cordovan:
Deze banden ervaar ik ook direct als “maximum sporty” wat ik zou doen bij dit horloge.
Ik handel altijd met SoloJapan. Goede prijzen, al is het niet de bottom of the barrel, maar wel super betrouwbaar.
Dat gezegd hebbende, je kunt met een zwakke Yen en 80 cent importbelasting ook via Chrono24 prima iets uit Japan aan laten rukken.
Ome @Fl0ris, bijvoorbeeld (welkom hier) heeft recent nog z’n Taitetsu uit Japan aan laten rukken.
Misschien was dit niet de juiste vraag… Via Chrono24 kan je vrij goed de reviews en ervaringen checken. Misschien is de vraag beter om te vragen welke route met enige zekerheid een fiasco gaat worden
SoloJapan is een goede, verder zag ik al wel een aantal goede verkopers her en der.
80 cent invoerrechten en 21% belasting
Dat klopt, die 21% is gewoon de BTW. Punt is dat er vrijwel niks meer bovenop komt behalve gewoon BTW.
Ik geloof niet dat je met Chrono24, een verkoper met goeie reputatie, en hun escrow service een buil kunt vallen.
Dat kan ik beamen!
En de voorschot/administratiefee van de koerier tot 2,5% van het te betalen bedrag.
2.5% zou misdadig zijn op de prijs van een GS. DHL en FedEx rekenen meestal rond de €17
Niet over de prijs van het horloge, alleen over de btw en de invoerrechten.
Oftewel prijs van het horloge x1,216 is wat het horloge kost onderaan de streep.