Laat je Grand Seiko zien IX

Niks mis mee

1 like

Ha! Creatief! En prachtige foto :slight_smile: .

1 like

Dit is de vervanger van de SBGV239 en later de SBGP011.

Ik moet eens een andere macro-lens scoren. Mijn 30mm plastic fantastic moet of te dichtbij komen waardoor ik een volledige zonsverduistering doe, of hij is niet ā€œmacroā€ genoeg. :slight_smile: 45 is beter, maar 90 zou nog cooler zijn.

Evengoed mis ik die SBGP en SBGV. Ik zou ze allemaal wel willen hebben. :slight_smile: Ik zit er stilletjes over te denken om alles de deur uit te gooien en alleen nog maar Grand Seiko / Seiko / Credor te gaan doen, maar ik kom in m’n hoofd niet van m’n Yema Superman, m’n Nomos Ahoi en m’n Santos af.

17 likes

Die AQ4100 alweer gecancelled? :joy:

1 like

Die 3 aangevuld met alle genoemde Seiko’s en Credor is nog steeds een giga verbetering in je collectie :blush::face_with_peeking_eye:

Check. :slight_smile: Hier word ik blij van:

Wat heb jij tegen mijn Chronomaster, Excelsior Park, Club, Max Bill, Teutonia, en Serica?

Giga verbetering vind ik nodeloos gechargeerd. :no_mouth::yum:

25 likes

28 likes

Excuses die zou ik sowieso ook behouden :stuck_out_tongue: De anderen zijn zeker leuk, maar zou zelf een kleinere collectie willen, maar dat is persoonlijk. Ik gun eenieder wat hij/zij belieft!

1 like

Oef, dat is balen. Dan maar nog een GS!

2 likes

Wat kan ik zeggen? H8tors gonna hate. Blijkbaar wekken grotere verzamelingen wrevel op. Ik vind het wel frappant dat tegen iemand met een 3-piece nooit ā€œMan, jij hebt veel te weinig horloges, koop er eens een paar bij, dat zou een giga verbetering zijnā€ geroepen wordt.

Nu ben jij uiteraard de kop van Jut op basis van wat anderen gedaan hebben. Dat is dus niks persoonlijks. Ergens stoort het me namelijk toch wat er laatst in het ā€œJe verzameling op ƩƩn fotoā€ topic gebeurde, daar kom ik dus voorlopig ook niet meer.

Alsof het de normaalste zaak van de wereld is om ongevraagd even 18 horloges die ik met grote zorgvuldigheid heb uitgezocht weg te strepen, zeg. Het blijft uiterst lomp.

Pardon. Einde rant, en door met de orde van de dag. :slight_smile:

Wat is er gebeurd joh? Ik hoop dat het je geen geld gekost heeft.

4 likes

Al wel gemerkt dat je af een toe een dikke huid moet hebben hier, maar dat is een fenomeen wat op elk online platform gebeurt.

Wat me ook opvalt, is dat bij een relatief grotere verzameling, zoals de jouwe, de horloges individueel nauwelijks tot hun recht komen. Zeker vergeleken met de artistieke foto’s van individuele stukken, zoals jij ze maakt. Ongevraagd strepen is natuurlijk not done, maar wellicht heeft het hiermee te maken…

1 like

Dat een groepsfoto nooit zo persoonlijk wordt als een goed portret moge duidelijk zijn. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar er kleeft ook een zeker snobisme aan, in mijn beleving. Er is een contingent wat bijna dwangmatig hoger in de markt wil, en dat ook op anderen projiceert.

4 likes

Zoveel mensen, zoveel meningen…en niets menselijks is ons vreemd…ach…

1 like

Ik had iets meer geduld gehad. Japanners kennende zijn ze bewegelijk, zeker waneer er iets van reputatie-verlies op de loer ligt. Maar inderdaad, jammer.

Dat ik niet verbaasd was betekent niet per se dat ik het leuk vond. Maar je hebt gelijk, ik roep ook wel eens wat gepeperds.

2 likes

Heb je helemaal gelijk in, als het gaat nadat je er iets op moet zeggen is het niet gemeend en daar geef ik je helemaal gelijk in :+1:

1 like

Een beeld dat NSFW is dringt zich aan me op. :flushed:
A dirty mind is a joy forever. :face_with_hand_over_mouth:
En ā€œHoni soit qui mal y penseā€ en zo. :thinking:

Maar kom je veel in Dld (ā€œprojizierenā€)?
Taal leeft en ontwikkelt zich door innovaties die aanslaan.

Ben het zeker met je eens dat ongevraagd strepen in iemands collectie in ā€œJe verzameling op ƩƩn fotoā€ niet hoort.

1 like

44 likes

Ik heb je hele verhaal en mening vanaf ik denk 2017 met onwijs veel plezier gevolgd en gelezen! Ik begrijp je keuzes daarom volledig šŸ«¶šŸ»! Ik sta ook achter je, ik heb voor mezelf nu 5, max 6 horloges anders word ik onrustig en krijgen ze mijn inziens niet genoeg draagtijd. Dat vind ik zonde, vaak vind ik mijn aantal zelfs al onrust geven, maar heb geen idee hoe te downgraden en heb zelfs (na 2 jaar rust gehad te hebben) toch weer aandrang voor een nieuw horloge… :blush: Ach lastige, doch fantastische hobby! Leven en laten leven en genieten van de mogelijkheiden die we hebben om te genieten van deze prachten!

1 like

Laat je niet gek maken door fate Bas, die is toch graag van het laatste woord met het liefst wat complexe bewoordingen zodat het slim overkomt :wink:

Ik zou persoonlijk ook niet meer dan 5 of 6 horloges kunnen hebben.

Snap ik helemaal! Ik heb zelf ook weinig met de

Maar de Chronomaster uitgezonderd, dat blijft toch wel een lekkere onder de radar meesterwerkje voor dito prijs.

Het zijn natuurlijk allemaal meningen en smaken, en de ene wordt blij van dit en de andere van alleen maar Rolex bijvoorbeeld (mij ook niet gezien overigens) en maar goed ook anders wordt het snel saai op het forum :sweat_smile:

1 like

Dat is een vloek, hoeveel je er ook maar moge hebben. Ik heb er 4 op de lijst staan, en ze worden er mettertijd ook niet goedkoper op. Een Super Squale zit er niet meer bij, om het maar zo te zeggen.

Op de dag dat er iemand op dit forum roept dat je niet op lid X of Y moet letten omdat die het laatste woord wil in ƩƩnlettergrepige geluiden om zo dom als een varken over te komen is de beer natuurlijk los. Ergens ligt daar een les in besloten. :slight_smile:

Het kan toch zo mooi zijn om na lange tijd, als je er eens eentje verwaarloosd hebt, een horloge te her-ontdekken. Ergens heeft ieder voordeel z’n nadeel. Zo ben ik de laatste tijd weer erg in m’n nopjes met de Nomos Ahoi, die ik een tijdje negeerde.

Dat is een waarheid als een koe. Verandering van spijs en zo.

Bovendien, dankzij die veelzijdigheid hier heb ik veel merken leren kennen, waaronder het feit dat er zoiets als Nomos en Grand Seiko bestaat.

2 likes