Foto’s van Fratello. Wel fraai!
Hier alle releases van W&W op een rijtje. Geen idee of het filmpje voor een ieder te bekijken is, want kreeg 'm via m’n account bij GS Europe
Today, and on limited access for a short amount of time, we are enchanted to offer you an early preview of Grand Seiko’s latest releases, from Watches and Wonders Geneva 2024 !
We invite you to discover the most recent releases from Grand Seiko Studio Shizukuishi, Shinshu Watch Studio, Micro Artist Studio and Atelier Ginza.
Ik had het filmpje ook al gezien. Die SLGH021 “Genbi” vond ik erg fraai.
Geslaagde releases! Al vind ik het zeer teleurstellend dat de Lion versies nog steeds de Marinemaster rammelsluiting hebben. Dat ding hoort echt niet thuis op een horloges van >€3k, laat staan deze
Heel mooi wijzerplaatpatroon! Het kleur ligt me minder, maar leuk dat ze niet gewoon weer een van hun bestaande patronen genomen hebben. Bijzonder mooi
Een elegantere versie van de birch! Vooral de markers en wijzers spreken me meer aan hier. 38,6mm met een 20mm band, heerlijk. Spijtig dat er geen titanium band op zit, maar het is dan ook een dresswatch variant. Hopelijk trekken ze een aantal van deze verbeteringen door naar andere modellen, maar ik vrees ervoor.
hoop geld uiteraard, maar geen gekke prijs toch ? als ik het af zet tegen GS en handopwind. En daarnaast het enorm weinige aanbod…
Een Credor voor 4k vind ik best okay.
Misschien een prijsvoorstel een mogelijkheid?
Mooi, maar een titanium kast op een leren band. Weegt dat niet veel te weinig? Een titanium kast op een titanium band vind ik qua gewicht een mooie combi, maar of een leren band op zo’n lichte kast voldoende is heb ik wat twijfels bij.
Ik heb de versie met leren band vorig jaar gepast in de Grand Seiko boutique aan de place vendome, maar ben voor iets anders gegaan. Dus wellicht kunnen zij de versie met stalen band leveren. De prijs van de leren band versie heb ik hier toen gepost, die viel me mee.
Dit is wel iets anders, geen spring drive, ik vind hem mooi, maar 5000 euro mooi? Dan zou ik hem toch eerst willen zien.
Die eerste is zonder meer karaktervoller. Het asymmetrische is voor mij juist heel erg Japan. De onderste is wat meer ingetogen, een soort Japanse Calatrava, zeg maar.
Ik kan met allebei goed leven.
Er gaat zo’n reis komen, ja. Niet om naar horloges te zoeken. Wel om Japan te zien.
You lucky bastard.
Dat is ook mijn gedachte.
Ik herinner me niet wat dat was, maar ik neem aan dat ze bij de Boutique geen kortingen doen? Ik voorzie grote au.
Hee! Ik heb in het Okura hotel nog met die gast zitten eten. Leuk dat ze ome Cyril van stal hebben gehaald, weer eens wat anders dan ome Joe.
Zonde, al die stilstaande secondewijzers. Weinig dopjes ook.
Aan de ene kant is Seiko vast wel blij met de fanatieke Grand Seiko-liefhebbers zoals in dit topic, maar aan de andere kant zijn we ook een stelletje mierenneukers die altijd wel iets aan te merken hebben.
Dit is trouwens geen kritiek of aanval op bovenstaande personen, ik begrijp het zelf maar al te goed. Eigenlijk willen we allemaal een dagje alleen met het ontwerpteam bij GS om ons persoonlijke droomhorloge samen te stellen
Hier nog een video vanuit Japan, wel 21 minuten lang.
Dit is toch mooi, geweldig en grappig tegelijkertijd.
Alle zwitserse merken komen met über korte promo video’s met marketing bullsh*t (bijvoorbeeld Tudor: “I am a Tudor watch, I was created blablabla”), en Grand Seiko komt met een 20+ minuten durende video waarin ze tot in detail hun nieuwe releases laten zien en uitleggen.
Inderdaad een hele mooie nieuwe wijzerplaat voor deze SLGH021, prachtig!
Ik zie nu pas de achterkant, gewoon een nieuw uurwerk!
Een dual escapement handopwinder!
En leuk, dat vogeltje om de veer tegen te houden. Ik dacht dat het een specht was, maar het blijkt een of ander Japanse vogeltje, misschien ook wel eentje die op de boomstammen inhakt.
Ik kijk nu de video, maar wat een mooie kastvorm hebben ze er van gemaakt! Alles net even iets anders dan de SLGH en SLGA series, sierlijker, vloeiender, maar niet ronder, met de scherpte van een GS. Heel mooi!
Pracht filmpje zeg en mooie beelden van de kunstwerkjes😍
Wow, wat een beauty
Wat mij betreft ook een beter formaat (38.6mm) dan de huidige serie. Hopelijk volgen er meer modellen met deze basis. Misschien een goede gelegenheid om de metalen banden en sluitingen een upgrade te geven.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.