Laat je Grand Seiko zien IX

Weet iemand wat hij kost in titaan?

Ik vraag dit voor een vriend.

Man man, eerst en vooral bedankt voor het delen.
Echt nice, de nieuwe kodo is echt prachtig.
Ik hou van skeleton horloge’s en deze is met zijn uiterlijk en techniek echt perfect in heel zijn wezen :heart_eyes:.
De band vind ik niets persoonlijk, nice hoe deze is gemaakt maar het uiterlijk staat me echt niet aan.
Echt prachtig hoe het mechanisme werkt en echt mindblowing wat ze kunnen, wetende dat dit maar 10mm groot is.
De gmt is echt prachtig, de kleur , de kastvorm, de lugs en de tijdsaanduidingen.
De subdials vind ik maar niets.
Ik vind de stand ervan heel raar, als ze zoals bij de astron zouden staan had dat voor mij veel mooier geweest.
Ik vind de geschiedenis en het merk echt prachtig (seiko zelf ook), japanners zijn echt een topvolk vind op het vlak van commitment en kunnen.
Dit zie je bij nog dingen die ze maken, ik vind GS echt het mooiste merk dat er bestaat.
Jaja PP, AP, VC alle respect daarvoor maar geen enkel merk laat men haar zo overeind staan als Grand seiko.
Dit filmpje is echt epic, de beelden samen met de muziek… hetzelfde gevoel krijg ik ook bij hun horloge’s.
De techniek is prachtig en sorry maar niemand maakt wijzerplaten zoals zei dat doen en er is ook altijd zo goed over het totaal plaatje nagedacht he dat is echt prachtig.
Stillaan ben ik aan het sparen en het gaat nu wat trager wegens werken huis, vakantie etc maar er komt echt wel een GS in huis.
Hoelang het ook duurt :wink:

1 like

Nice :wink:

Ik las meen ik 11.500$ Dus dat zal wel 12.500 euro worden?

Dat vind ik fors.

Gelukkig zijn ze heel toegankelijk gebleven. Waar merken als JLC 40% bij de prijs op drukten, vindt je de instap GS modellen zoals deze SBGX gewoon nog voor 9% meer dan drie jaar geleden: die zijn van 2200 naar 2400 gestegen, maar je koopt ze on line nog steeds voor rond de 1800 pietermannen uit Japan.

Uiteraard gaan ze, zoals hierboven besproken, veel hoger in prijs, tot tonnen aan toe. Maar wie een GS wil zonder failliet te gaan kan er eentje kopen, nog afgezien van evt tweedehands aanbod.

15 likes

Dit is echt voor het allerallereerst dat ik bij een tourbillon denk ‘geil’ en tenminste het kunstzinnige nut zie. In praktisch alle andere gevallen vind ik het maar een heel duur gat in je horloge.

2 likes

Ik vind vooral het tikgeluid super. En dat ze hem daarop ook ontworpen hebben. Met elke seconde een anders klinkende tik, een hartslag van 60 slagen per minuut.

1 like

Een wat zachtere strap gevonden voor de SBGJ in mijn strapdoos, valt best mee eigenlijk :blush:

22 likes

Prima combi :+1:

1 like

Leuke suggesties! Helaas vind ik dat die combi van de subtiele anthraciet sunburst met de rode accenten met heel weinig combineert. Een greep uit de passessie van daarnet:

De lichtbruine Nomos velours linksonder viel nog wel mee ook, maar die is helaas 18mm :blush:

7 likes

Helemaal eens. Lastig horloge zeg!

Wist je nog die rode rubber Zaelande band die je me ooit hebt verkocht? Die zou hem staan :ok_hand:

1 like

Haha dat ben ik nog niet zo zeker, maar qua kleur alleszins wel. Zo’n Delugs rubber zou dan nog wat stijlvoller staan denk ik. Zoiets:

Of het andere uiterste, een wijnrode croc:

4 likes

Ik zeg: doen :ok_hand:

1 like

Grijs cashmere met rode minimale stitching en grijze Spaanse stiksels zou mijn idee zijn als combo.

1 like

Wat een combi :confounded:

1 like

Klinkt wel mooi alleszins. Ik heb al in jaren geen custom straps meer besteld, waar zou jij die laten maken?

Ik kwam 'm tegen bij de Delugs rode straps. Een statement is’t wel alleszins :laughing:

1 like

Aaron Bespoke is mijn go to guy, cashmere is in beperkte mate op voorraad waar maar 1 strap van gemaakt kan worden, dus zijn beschikbare patronen/designs/kleuren wisselt veel:

7 likes

De rode accenten gooien ook roet in het eten. Chocolade linksboven is mooi, en de hele onderste rij is dus mooi. Taupe tot beige. Hmmm.

1 like

Even de ploaties van gister’n crossposten.

Eerder in dit topic heb ik de vraag gesteld of er mensen zijn die de jacht naar specifieke Credor modellen op de één of andere manier zouden doen. Ik moet die vraag toch even herhalen:

Welke websites zouden jullie aanbevelen (en dat mag in Japan / het Japans zijn) om een Credor GLCP995, 993, of GCBE995 te zoeken?

• Chrono24 is niet het ding
  • Lolbroeken die me vertellen dat ik naar Japan moet vliegen helpen me niet. Als ik dat doe ga ik Shinto altaren in de bergen, Japanse steentuinen, restaurants, musea en van alles bezoeken, maar ik ga geen horloge-queeste beginnen. :slight_smile:

Veilingsites, dealers die dingen opzoeken, adressen, mannetjes… Alles is welkom. Zo hoor ik ook graag waar @amusicar z’n exoten heeft gehaald.

Bij voorbaat dank!

25 likes

Ik heb Magí wel eens gevraagd om een exclusieve Chronomaster te zoeken binnen zijn netwerk…