Laat je Grand Seiko zien IX

Ha! Creatief! En prachtige foto :slight_smile: .

1 like

Dit is de vervanger van de SBGV239 en later de SBGP011.

Ik moet eens een andere macro-lens scoren. Mijn 30mm plastic fantastic moet of te dichtbij komen waardoor ik een volledige zonsverduistering doe, of hij is niet “macro” genoeg. :slight_smile: 45 is beter, maar 90 zou nog cooler zijn.

Evengoed mis ik die SBGP en SBGV. Ik zou ze allemaal wel willen hebben. :slight_smile: Ik zit er stilletjes over te denken om alles de deur uit te gooien en alleen nog maar Grand Seiko / Seiko / Credor te gaan doen, maar ik kom in m’n hoofd niet van m’n Yema Superman, m’n Nomos Ahoi en m’n Santos af.

17 likes

Nou ik ook, afgezien van de Credor en Seiko dan, een SBGX, een SBGW en een SBGA als setje :+1:

4 likes

Die AQ4100 alweer gecancelled? :joy:

1 like

Die 3 aangevuld met alle genoemde Seiko’s en Credor is nog steeds een giga verbetering in je collectie :blush::face_with_peeking_eye:

Check. :slight_smile: Hier word ik blij van:

Wat heb jij tegen mijn Chronomaster, Excelsior Park, Club, Max Bill, Teutonia, en Serica?

Giga verbetering vind ik nodeloos gechargeerd. :no_mouth::yum:

25 likes

Ja, gedoe met de Japanse leverancier

1 like

28 likes

Excuses die zou ik sowieso ook behouden :stuck_out_tongue: De anderen zijn zeker leuk, maar zou zelf een kleinere collectie willen, maar dat is persoonlijk. Ik gun eenieder wat hij/zij belieft!

1 like

Oef, dat is balen. Dan maar nog een GS!

2 likes

Wat kan ik zeggen? H8tors gonna hate. Blijkbaar wekken grotere verzamelingen wrevel op. Ik vind het wel frappant dat tegen iemand met een 3-piece nooit “Man, jij hebt veel te weinig horloges, koop er eens een paar bij, dat zou een giga verbetering zijn” geroepen wordt.

Nu ben jij uiteraard de kop van Jut op basis van wat anderen gedaan hebben. Dat is dus niks persoonlijks. Ergens stoort het me namelijk toch wat er laatst in het “Je verzameling op één foto” topic gebeurde, daar kom ik dus voorlopig ook niet meer.

Alsof het de normaalste zaak van de wereld is om ongevraagd even 18 horloges die ik met grote zorgvuldigheid heb uitgezocht weg te strepen, zeg. Het blijft uiterst lomp.

Pardon. Einde rant, en door met de orde van de dag. :slight_smile:

Wat is er gebeurd joh? Ik hoop dat het je geen geld gekost heeft.

4 likes

Al wel gemerkt dat je af een toe een dikke huid moet hebben hier, maar dat is een fenomeen wat op elk online platform gebeurt.

Wat me ook opvalt, is dat bij een relatief grotere verzameling, zoals de jouwe, de horloges individueel nauwelijks tot hun recht komen. Zeker vergeleken met de artistieke foto’s van individuele stukken, zoals jij ze maakt. Ongevraagd strepen is natuurlijk not done, maar wellicht heeft het hiermee te maken…

1 like

Dat een groepsfoto nooit zo persoonlijk wordt als een goed portret moge duidelijk zijn. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar er kleeft ook een zeker snobisme aan, in mijn beleving. Er is een contingent wat bijna dwangmatig hoger in de markt wil, en dat ook op anderen projiceert.

4 likes

daags voor uitlevering was de prijs ineens 150 euro lager op mijn C24 account, screenshot gemaakt en gevraagd of die korting verrekend zou worden aangezien mijn horloge nog door Citizen geleverd moest worden. Kon niet en de prijs was juist hoger geworden! ik zou geluk hebben gehad, en inderdaad alle prijzen zijn verhoogd inmiddels, maar na opsturen screenshot werd het even stil. Toen heb ik de order geannuleerd en prompt kreeg ik bericht dat die 150 euro korting doorberekend zou worden. Jammer dan, maar zo werkt dat niet bij mij.

3 likes

Zoveel mensen, zoveel meningen…en niets menselijks is ons vreemd…ach…

1 like

Ik had iets meer geduld gehad. Japanners kennende zijn ze bewegelijk, zeker waneer er iets van reputatie-verlies op de loer ligt. Maar inderdaad, jammer.

Dat ik niet verbaasd was betekent niet per se dat ik het leuk vond. Maar je hebt gelijk, ik roep ook wel eens wat gepeperds.

2 likes

Heb je helemaal gelijk in, als het gaat nadat je er iets op moet zeggen is het niet gemeend en daar geef ik je helemaal gelijk in :+1:

1 like

wellicht, maar eerst hoog van de toren blazen over een geweldige customer ervaring die ik zou meemaken als koper, en dan die korting ontkennen en aangeven dat ik juist geluk had gehad en dan niet reageren als ik een plaatje opstuur, maar wel na annuleren order bij C24, mwah, ik was er klaar mee.

1 like

Een beeld dat NSFW is dringt zich aan me op. :flushed:
A dirty mind is a joy forever. :face_with_hand_over_mouth:
En “Honi soit qui mal y pense” en zo. :thinking:

Maar kom je veel in Dld (“projizieren”)?
Taal leeft en ontwikkelt zich door innovaties die aanslaan.

Ben het zeker met je eens dat ongevraagd strepen in iemands collectie in “Je verzameling op één foto” niet hoort.

1 like

44 likes