Laat je Grand Seiko zien IX

Ik heb je hele verhaal en mening vanaf ik denk 2017 met onwijs veel plezier gevolgd en gelezen! Ik begrijp je keuzes daarom volledig šŸ«¶šŸ»! Ik sta ook achter je, ik heb voor mezelf nu 5, max 6 horloges anders word ik onrustig en krijgen ze mijn inziens niet genoeg draagtijd. Dat vind ik zonde, vaak vind ik mijn aantal zelfs al onrust geven, maar heb geen idee hoe te downgraden en heb zelfs (na 2 jaar rust gehad te hebben) toch weer aandrang voor een nieuw horloge… :blush: Ach lastige, doch fantastische hobby! Leven en laten leven en genieten van de mogelijkheiden die we hebben om te genieten van deze prachten!

1 like

Laat je niet gek maken door fate Bas, die is toch graag van het laatste woord met het liefst wat complexe bewoordingen zodat het slim overkomt :wink:

Ik zou persoonlijk ook niet meer dan 5 of 6 horloges kunnen hebben.

Snap ik helemaal! Ik heb zelf ook weinig met de

Maar de Chronomaster uitgezonderd, dat blijft toch wel een lekkere onder de radar meesterwerkje voor dito prijs.

Het zijn natuurlijk allemaal meningen en smaken, en de ene wordt blij van dit en de andere van alleen maar Rolex bijvoorbeeld (mij ook niet gezien overigens) en maar goed ook anders wordt het snel saai op het forum :sweat_smile:

1 like

Dat is een vloek, hoeveel je er ook maar moge hebben. Ik heb er 4 op de lijst staan, en ze worden er mettertijd ook niet goedkoper op. Een Super Squale zit er niet meer bij, om het maar zo te zeggen.

Op de dag dat er iemand op dit forum roept dat je niet op lid X of Y moet letten omdat die het laatste woord wil in ƩƩnlettergrepige geluiden om zo dom als een varken over te komen is de beer natuurlijk los. Ergens ligt daar een les in besloten. :slight_smile:

Het kan toch zo mooi zijn om na lange tijd, als je er eens eentje verwaarloosd hebt, een horloge te her-ontdekken. Ergens heeft ieder voordeel z’n nadeel. Zo ben ik de laatste tijd weer erg in m’n nopjes met de Nomos Ahoi, die ik een tijdje negeerde.

Dat is een waarheid als een koe. Verandering van spijs en zo.

Bovendien, dankzij die veelzijdigheid hier heb ik veel merken leren kennen, waaronder het feit dat er zoiets als Nomos en Grand Seiko bestaat.

2 likes

Seiko (groep) heeft wel alles in huis om aan je verwachtingen te voldoen :+1:t2: ik verzamel alles door elkaar. Maar louter beperken tot Seiko……zou me lastig vallen. Ik heb ook een enorme sympathie voor citizen……wellicht omdat het m’n eerste automaat was toen ik 16 werd……

Mocht ik mij weer eens in het Grand Seiko kamp bewegen dan met 1 of meerdere hiervan:

12 likes

The spring sun
shows its power
between snowfalls

Shigeyori

37 likes

Zo draag ik nu alweer drie dagen mijn Seiko 6138 panda uit medio jaren 70. Zo’n horloge heeft Seiko nooit meer gemaakt. 38mm, kolomwiel chrono met verticale koppeling, automaat, dag, datum, snelverzet op beide, Vooral die maat.

Leuk hoor die Grand Seiko Tentagraph, maar een scheve datum, geen dag, ā€œdikke klokā€, en 43mm. Liever mijn 70’s Seiko 6138 panda.

3 likes

Is inderdaad erg leuk om iets uit de kast te pakken dat je lang niet gedragen hebt. Mijn jongste (15) vond mij Union Flieger Gronograph die ik eigenlijk nooit draag met de woorden ā€œdat is het mooiste horloge dat je hebtā€.

Even schitteren als de zon er toch eens door komt :blush:

29 likes

Dat is nou precies waarom ik die Twentse Graaf zo’n draak vind. 50 jaar later zijn ze vergeten hoe je een compacte geĆÆntegreerde chronograaf maakt.

Groetjes van zijn broertje! :smiling_face_with_three_hearts:

29 likes

Ebel le Modulor?

Deze blijft een beauty :heart_eyes:

Mooie band ook erbijšŸ‘ŒšŸ»

1 like

Prachtstuk! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

38 likes

Een vraag aan de kenners hier.

Op de Grand Seiko website staat dat mijn horloge (SBGA293) een waterbestendigheid heeft van 10 bar. Dit is toch 100 meter? Dit komt mij vreemd voor voor een dergelijk horloge, ik had iets van 30 of max 50 meter verwacht.

Hetzelfde (10 bar) staat bij de SBGA407, eigenlijk hetzelfde horloge maar met andere wijzerplaat: https://www.grand-seiko.com/nl-en/collections/sbga407g

Dus het lijkt geen vergissing. Is dit horloge echt tot 10 bar waterdicht?

Tot slot nog een plaatje van mijn mooie GS:

20 likes

Twijfel niet aan de degene die 'm getest heeft. Ken een merk waar je gegarandeerd zelfs met een 30m WR horloge kunt zwemmen tot de aangegeven diepte itt andere merken.

1 like

Ik meen me te herinneren dat elk horloge met dat spring drive uurwerk minimum 10 bar WR heeft. Maar de exacte uitleg weet ik niet meer :blush:

1 like

Japanners jokken niet, Duitsers maken geen grappen en de Fransen hebben een mooi land…

9 likes

Volgens mij de handwinders (uit de elegance lijn) in ieder geval niet…

2 likes