Groot gelijk!
Hier ook weer wat GS quality time ![]()
Dit is hoog over volgens mij niet zozeer Japans als wel ‘eilands’.
Je zit er niet ver naast en het is niet gedreven door ‘geen interesse’ maar door de inherente maatschappelijke drang naar concensus en het vermijden van risico. De Japanese Domestic Market is een economie die zichzelf van oudsher heel aardig kan bedruipen en het besef dat er een (inmiddels keiharde) afhankelijkheid is van de rest van de wereld is er al sinds eeuwen. En die afhankelijkheid kunnen ze in mijn (zeer gelimiteerde) ervaring prima mee leven. En de trouw aan hun kernwaarden prevaleert. Altijd. En dat zie je in de Japanse producten die je wereldwijd kunt kopen - met Grand Seiko als een uitstekend voorbeeld: technisch hoogstaand, kwalitatief bovengemiddeld, ingetogen, value for money (hoewel de Yen inmiddels flink tegenzit).
Dat pseudo-zalvende hierboven allemaal gezegd hebbende: Japanners zijn bovengemiddeld racistisch (~98% van de inwoners van Japan is autochtoon) en zien gaijin afhankelijk van waar je bent inderdaad (openlijk) als onsmakelijk probleem. Ik ben in rurale gebieden op Kyushu en Hokkaido best vaak voor m’n voeten gespuugd. En als ik een tafel reserveer gebruik ik een Japanse naam omdat, wanneer ik mijn echte naam gebruik, ik vaak te horen krijg dat ze vol zitten ![]()
Snap dat je dat stiekem doet.
Walgelijk! Niet het horloge, maar dat bandje…
Zo’n bandje met een zorgvuldig uitgezochte kleur accent stiksel; eierschaal beige dat match bij de wijzerplaat. ![]()
![]()
Buiten is toch wel dé plek om nu te zijn ![]()
Wanneer komen ze nou eens met een HAQ perpetual calendar GMT in 38-39mm ![]()
Je ziet het verkeerd. Al mijn bandjes met stiksel hebben beige stiksel.
Ik heb het horloge er bij gezocht. ![]()
Geweldige foto! Is dat trouwens een bandje van Kaufmann? Is een zeer goede combinatie!
Heeft er iemand ervaring met Watches of Mayfair? Ze bieden GS aan voor interessante prijzen maar zijn geen AD.
Ja
Ik had al een vermoeden dat het dit bandje was. Heel goede combinatie en wat een mooie Grand Seiko toch! ![]()
Wow, die ziet er mooi uit op een echte foto.
Nu heb ik nog meer spijt van mijn 17,5 cm smalle pols.
Vrees dat deze net iets te groot is.
Prachtige GS!
Dan kun je prima zo’n GS duiker hebben hoor. De lug-2-lug valt meestal wel iets mee.
Wat beviel je niet aan de OEM?
Ik gok: Te dik, te lang en te lelijk