Ha gaaf inderdaad! Hoe vind je het dubbele logo tov het nieuwe logo? Heb nog wat twijfels wat het leukste is en beste tot z’n recht komt.
ik vind het dubbele logo wat ambivalent/op twee gedachten leunend. Vind de Grand Seiko met single logo meer uitgesproken en gebalanceerd, en ze zijn nieuwer
beetje als: Bond, James Bond
Prima, geen probleem.
Ik krijg de associatie bij het dubbele logo dat Het een Seiko is, uit de lijn/serie van Grand Seiko. Wel leuk vanuit het idee dat het een transitieperiode betreft, waarbij nog in ontwikkeling naar vernieuwende marketing en branding. Het moderne logo oogt wat leeg door geen opschrift aan onderzijde maar is daardoor juist minimalistisch, en dat staat ook best goed.
Ik vraag me datzelfde af.
Ik zou zeggen ga hem passen in Den Haag of Nijmegen!
Dat kan maar is een eindje uit de buurt. Uiteraard wel de beste oplossing
Het dubbele logo geeft een beter gebalanceerde wijzerplaat vind ik.
En het is geen transitieperiode hoor. In de jaren 60 en 70 was het ook Seiko - Grand Seiko. En ook gewoon weer in de moderne periode. Alleen snobisme leidde tot slechts Grand Seiko. Ook weer niet zo erg, er staat tenslotte nog steeds Seiko in de naam. En Japanners zijn er met Infinity, Acura, Lexus, Xedos ook niet vies van om een prestige merk te lanceren.
Mooi
Goed verwoord, dat was ook mijn gevoel en bewust daar de keuze toen op laten vallen.
Dank je, dat ben ik uiteraard met je eens.
Vanavond na het werk direct omgedaan .
Juist vanwege de Seiko boven aan vind ik hem top, alleen echt geïnteresseerde weten het.
Ik hou wel van onder de radar genieten

Ook heel mooi hoor
Dat is ook zo. Grand Seiko is, ondanks het weg vallen van het dubbele logo, ook gewoon onderdeel van de Seiko Epson corporatie, en wordt als zodanig gerund. De Micro Artist Studio is ook een bezemkast in het Epson gebouw. Dat vind ik nou juist charmant aan het merk. Het logo verandert. voor mij totaal niets aan die beleving.
Maar qua typografie, plaatsing en zo: Ik ervaar het enkele logo als fijner. Op quartz horloges is het leger, waardoor je die heerlijke minimalistische kijk op de wijzerplaat hebt, en bij horloges met iets van opschrift, zoals m’n Shunbun, vind ik de minimale hoeveelheid tekst nog steeds erg fijn.
In dat opzicht zal ik altijd de voorkeur geven aan een nieuw logo GS, ook al heb ik inherent weinig tegen de oude. Da’s een smaakzaak, qua merkbeleving maakt me dit niets uit:
Mooi verwoord
Overal waar beide bestaan, vind ik het enkele logo ook wel cleaner. Het is voor de liefhebbers van het eerste uur een beetje nostalgie denk ik, naar tijden waar het merk minder bekend was.
Bij de SBGJ bv is het toch een stuk gebalanceerder met het nieuwe logo. Maar goed, smaak natuurlijk. Ter illustratie:
Die onderste band staat best goed eigenlijk…