Exact m’n punt. Of alleen de firsts houden, dan één van de drie overigen kiezen om erbij te hebben, twee horloges weg doen (dan heb je dus altijd 2 mechanische en 1 Spring Drive uurwerk), en dan gewoon eens kijkt waar het leven je brengt.
Draag de overgebleven 2 of 3 horloges eens een half jaar tot een jaar, kijk welke band zich ontwikkelt en of je haast houdt met die Eichi. Ik kan me niet voorstellen om al mijn horloges weg te doen voor 1 exemplaar, hoe cool ik het exemplaar ook zou vinden.
Die wijzerplaat is echt om te smullen! En ik vermoed irl waarschijnlijk nog mooier.
Ik heb net mijn Rolex Explorer de deur uitgedaan omdat ik maar niet aan de 36mm kon wennen. Denk dus dat het hem net niet gaat worden voor mij maar mooi is die zeker!
Het enige wat ik er echt jammer aan vind is dat er een 9S64 in tikt en het dus een handwinder is. Wel met 72 uur maar toch. Had liever een automaat gezien.
Dat is ook een beetje wat mij tegenhoudt bij Nomos. Die 36mm Clubs zijn geweldig, maar een handwinder is mij altijd slecht bevallen op de ëén of andere manier.
Inderdaad, en de band lijkt geen/veel minder taper te hebben dan de Explorer. Dat scheelt waarschijnlijk ook weer. Ik vond de Explorer heel gaaf, alleen iets te iel voor mijn pols.