Laat je Grand Seiko zien IX

New kid on the block

50 likes

Poe hé! Prachtig! Gefeliciteerd Rik!

1 like

Ja weer terug in het GS hok :grinning:
Mooie diepblauwe plaat zonder veel gefriemel erop, mooie wijzers weer, dikke kast en super uurwerk met GMT functie👍

3 likes

Wow !! Prachtig horloge, gefeliciteerd :+1:

1 like

Gaaf!

Welke is dit? Heb er wel eens eentje langs zien komen, maar niet vaak!

1 like

de SBGE281, weet niet of deze in Europa te koop is/was, deze komt direct uit Japan. Andere omdoos en watch case ook. Geen instructieboekje meer.
Het is een midnight blue wijzerplaat met GMT ook. Ik zal er nog een NA Topic aan wijden

23 likes

Leuk. Graag ook met doos dan :+1:t2:

1 like

dank je!

Gefeliciteerd :star_struck::partying_face:

1 like

De Eichi kriebelt toch weer… Je kunt bijdragen aan het weghalen van deze Eichi-itch door een paar GS van me over te nemen :slight_smile: Ik doe ze niet voor een appel en een ei weg, die Eichi moet ook betaald worden, maar ja, de Eichi moet ook betaald worden, dus voor genoeg appels en eieren… Op de lijst staan de volgende GS/Credor. Allemaal full set en in goede staat. Ik moet nodig zo’n fototent hebben! Dit zijn ze mocht je geïnteresseerd zijn:

SBGA231 (titanium duiker), SBGW253 (stalen the first LE), SBGW252 (gouden the first LE), SBGA105 (LE, en vind er maar eens eentje in nieuwstaat), Credor GCLH997 (speciaal voor @Fate_Amenable_To_Change)

Maar ja, t’is nu ook geen foto weer.

6 likes

Hoewel al je GS prachtig zijn, zou ik het toch ook mooi vinden als de Eichi hier op het forum te bewonderen is. Stel het lukt, voor welke zou je gaan?

1 like

done!

2 likes

Voor de originele platina met wit porceleinen wijzerplaat.

1 like

Hah, ik (impuls?) zeg:
Als er iemand is voor mijn SBGE269…
Dan kom ik om jouw SBGW253… Die had ik toch nooit weg moeten doen, ooit gekocht met een reden. Heb ik, na de beste allround GS in bezit te hebben de SBGE259, na 6 jaar geconstateerd.

2 likes

Is dit een van de weinige GS die in waarde toeneemt?

2 likes

Mooi. Gefeliciteerd.

1 like

De Eichi, toen ik 'm vast had was niet indrukwekkend genoeg om dit weg te doen:

Super cool horloge. Ik zou deze al niet ruilen voor de Eichi, eerlijk gezegd. Hoe meer ik naar m’n SBGW231 kijk, hoe meer ik gewoon gecharmeerd raak van de GS indices. Een geverfde plaat gaat dat niet doen, hoe mooi ook.

Deze is ook erg mooi. Spreekt mij iets minder aan dan de stalen, maar ik houd van staal. :slight_smile: Evengoed, ik zou dit gewoon niet weg doen voor een Eichi. Niet op zich staand, en zeker niet als koppel.

Erg mooi sporthorloge. Kan er weinig anders van zeggen, maar als je er geen band mee hebt, flipperen die handel.

image

Mooier dan ik had gedacht, maar past niet in mijn visie dat Seiko duikers niet exorbitant duur of groot moeten zijn. Pleite er mee.

image

Vind ik geweldig, maar niet voor mij, want mijn exit piece is bekend.

Kort en goed: Ik zou misschien twee van de vijf weg doen en dit kriebeltje laten kriebelen tot ik ooit bij gelegenheid ergens tegenaan liep.

7 likes

Bedankt voor de review en de plaatjes!

Je hebt helemaal gelijk dat een horloge als de sbgw253 eigenlijjk perfecter is dan een eichi.

Een belangrijk punt voor mij aan de eichi is het verhaal van de 10 ofzo mensen onder de trap die er 20 van per jaar schijnen te maken.

1 like

Dat je de onderste drie weg wilt doen, soit. Dat je je aangetrokken voelt tot de zeldzaamheid, ook prima, maar er zijn maar 353 van die gouden gemaakt. In 10 jaar zijn er al 400 van de Eichi II, misschien zelfs 500. Toch best wel een veel voorkomend horloge, als je het zo bekijkt.

Check. Dat is waar. Zeldzaam mooi uurwerk. Ook lekker zonder zo’n kinderachtig gouden plaatje.

3 likes

Tja ok, dus the firsts houden? Maar dan is er niet genoeg geld voor de Eichi!